Mezi.com falder i hænderne på American Express

Amerikanske Mezi.com, der har danske Johnny Thorsen i ledelsesgruppen, er blevet overtaget af American Express.

Tidligere på måneden havde Danish Business Travel Association (DBTA) ved sit årsmøde i København blandt andet besøg af og indlæg fra danske Johnny Thorsen, der igennem de seneste ni måneder har været tilknyttet Mezi.com som direktør for strategi samt partnerskabsaftaler.

Temaet for DBTA’s årmøde var ”Design for fremtidens rejseprogram” og i sit indlæg fortalte Johnny Thorsen blandt andet om, hvordan man kan benytte data mere klogt.

Mezi.com regnes i hvert fald for en ledende aktør i den måde, der kommunikeres med kunderne i for eksempel rejsebranchen. Og de muligheder har mange fået øje på og interesse for. Herunder det store kreditkortselskab American Express, der netop har købt Mezi.

Johnny Thorsen, der tidligere blandt andet har været IT-direktør i erhvervsrejsebureauet HRG ligesom han har haft en ledende stilling hos Travelport samt stifter af conTgo, fortsætter i Mezi efter salget til American Express.

Amex klar med AskAmex
American Express har købt Mezi på baggrund af et succesfuldt pilotprojekt for kreditkortselskabet. Med købet er Mezi blevet et 100 procent ejet datterselskab af American Express, der dog oplyser, at Mezi fortsat vil agere i markedet som et selvstændigt selskab med egen ledelse, herunder de to grundlæggere af Mezi, tvillingbrødrene Swapnil og Snehal Shinde. De fortsætter i deres hidtidige roller som administrerende direktør og teknologidirektør.

Men Mezi får også opgaver for American Express, blandt andet med at implementere nyskabelsen AskAmex, som Mezi-firmaet skal opgradere og gøre endnu bredere.

AskAmex har features som regnes unikke for American Express, herunder adgang til Amex’s Fine Hotels & Resorts. Men der kommer meget mere, tilføjes det.

 

Relaterede artikler:

DBTA kiggede ind i fremtiden

2018 bliver et skelsættende år for rejseindustrien

DBTA og COTRA styrker samarbejdet

x

Læs Også

Højmark Rejser vil sponsere Esport

Hvad har skiløb og Esport til fælles? Højmark Rejser ser mange ligheder, men tættest er det koordinering, som er klart den største lighed mellem de to sportsgrene.

To mødespecialister indgår samarbejde

En stor bookingplatform for mødefaciliteter er kommet med ombord hos teknologivirksomheden Event Tech Tribe, der henvender sig til mødeplanlæggere.

AirHelp vil samarbejde med flyselskaber

Fra at være en dansk klagevirksomhed for forbrugerne har AirHelp udviklet sig til at være en international teknologivirksomhed, der gerne vil samarbejde med flyselskaberne.

Amerikanske selskaber er de hurtigste

Når det handler om at reagere på de sociale medier, er de amerikanske flyselskaber de hurtigste, og et af de europæiske har en kedelig bundrekord ifølge ny rapport.

Bedre brugeroplevelser i 2018

Sikringen af forbrugernes data er en af de store teknologiske udfordringer i 2018. Alligevel er det først og fremmest brugeroplevelsen, der investeres i.

Hver fjerde dansker undgår sociale medier

Flere danskere vælger at holde fri fra de sociale medier når de er på ferie. En undersøgelse fra momondo.dk viser, at 23% af danskerne undgår de sociale medier i ferien.