Det er angiveligt første gang, at turistrådet fra Ajman, et af de syv Forenede Arabiske Emirater, viser flaget i København som led i et skandinavisk roadshow for at tiltrække flere turister.
Mens de fleste kender emiraterne Abu Dhabi, Dubai og Ras al Khaimah, er emiratet Ajman nok mere ukendt på de skandinaviske breddegrader.
Emiratet, der ligger nord for Dubai og syd for Ras al Khaimah, er på vej med et skandinavisk roadshow for rejsebranchen. Det starter i København den 2. december og fortsætter til Stockholm og Oslo.
Det er første gang, at Ajman Tourism Development Department foretager konkrete aktiviteter i Skandinavien – men emiratet har fået fokus på vores marked og vil gerne have flere skandinaviske turister, lyder meldingen for arrangøren af roadshowet, det nordiske repræsentationsbureau United Spirit Nordic.
På roadshowet for den skandinaviske rejsebranche vil Ajman Tourism Development Department fremvise emiratets tilbud. Ajman præsenteres som en førsteklasses rejsedestination med en unik kombination af kulturarv, luksus og naturskønhed.
Arrangementerne giver skandinaviske rejsebureauer en enestående mulighed for at møde Ajmans vigtigste turismeaktører og lære om emiratets mange attraktioner, oplyses det.
Direktøren kommer også
Ajman Tourism ledsages på det skandinaviske roadshow af fire aktører, der hver repræsenterer toppen af luksus og komfort i Ajman.
De fire hoteller er Ajman Hotel by Blazon Hotels, Bahi Ajman Palace Hotel, Fairmont Ajman og Wyndham Hotels.
Med på roadshowet er også Dubais flyselskab, Emirates, det største flyselskab i Emiraterne. Både Emirates og Etihad Airways fra Abu Dhabi betjener Københavns Lufthavn. Ajman ligger en lille times kørsel nord for Dubai, oplyses det.
I øvrigt ledes delegationen fra Ajman Tourism af Mahmood Khaleel Alhashmi, generaldirektør for Ajman Tourism. Han er klar til at fremhæve Ajmans engagement i at styrke forbindelserne med den skandinaviske rejsebranche.
Relaterede artikler:
Ørkenstat: Vi har altså også 60 flotte oaser