Bautahøjs direktør, Jakob Buus, i midten modtager prisen som Årets Konferencecenter af direktør Marlene H. Sylvester-Hvid fra Danske Konferencecentre og Flemming Jakobsen, bestyrelsesformand for branchesammenslutningen og til daglig direktør for Hotel Vejlefjord. PR-foto.

Mødedeltagere vælger bedste konferencecenter

Bautahøj Kursuscenter og Hotel ved Jægerspris vandt for anden gang på tre år prisen som Årets Konferencecenter, der uddeles af branchesammenslutningen Danske Konferencecentre.

Prisen som Årets Konferencecenter tildeles på baggrund af evalueringer fra de tusindvis af gæster, der hvert år deltager i møder, kurser og konferencer hos Danske Konferencecentre. Sammenslutningen har lige under 100 partnere blandt møde- og konferencehoteller, der ikke er en del af de store hotelkæder.

De fem nominerede til prisen i år var udover Bautahøj også Hindsgavl Slot ved Middelfart, sidste års vinder: Hotel Koldingfjord, Marienlyst Strandhotel ved Helsingør og Severin Kursuscenter ved Middelfart.

Årets afstemning blandt mødeplanlæggere blev gennemført trods coronakrisen og nedlukninger. Kåringen sker udelukkende på baggrund af gæsternes evalueringer, oplyser Danske Konferencecentre.

”Mødelokaler, -sale og auditorier på landets hoteller og konferencecentre ligger øde hen i denne tid. Coronakrisen har ramt hårdt, men der har været perioder det seneste år, hvor det har været muligt at holde møder og konferencer,” siger direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid, i en pressemeddelelse og tilføjer:

”Der er selvsagt ikke meget at råbe hurra for i branchen lige nu. Men der har været holdt konferencer i løbet af året, og alle, der har deltaget i møder og konferencer hos vores partnere, er blevet bedt om at evaluere deres oplevelse, ganske som de plejer.”

Flere slags synlighed
Marlene H. Sylvester-Hvid siger om årets nominerede til prisen: ”Nogle af partnerne har bidt sig fast som klare favoritter blandt gæsterne. De nominerede har alle en fantastisk beliggenhed. Og så er det konferencesteder, der virkelig lægger mange kræfter i deres branding og markedsføring. De er meget bevidste om, at det kræver en stor og vedholdende indsats at fastholde deres position i forhold til kunderne.”

Fra årets vinder siger Bautahøjs direktør, Jakob Buus: “Prisen betyder mere end jeg kan sætte ord på især i en svær tid som nu, hvor vi længe har skullet grave dybt for at holde humøret oppe. Det er en kæmpe opmuntring og enerigiindsprøjtning til mit team på Bautahøj. Det helt specielle ved prisen er netop, at den er baseret på mødegæsternes evalueringer.”

I de evalueringer, der ligger til grund for kåringen, fremhæver gæsterne blandt andet Bautahøjs smukke beliggenhed i det nordsjællandske fjordland, masser af plads og lys, service i topklasse, den gode forplejning og de bæredygtige initiativer med specifik fokus på fem af FN’s 17 Verdensmål.

Bautahøj er opført i 1904 og har gennem historien været sommerresidens, privatbolig og kursted, før det i 1955 blev omdannet til kursuscenter og hotel. I dag er Bautahøj blandt andet vært for kurser, konferencer, selskaber, gourmet-arrangementer og intimkoncerter.

Relaterede artikler:

Strandhotel topper igen i kvalitetsundersøgelse

Nødråb fra en branche i koma

Fagmesse for mødebranchen skifter atter navn

Vil holde fysisk event for møde- og rejsebranchen

105 leverandører til Statens nye konferenceaftale