Nordic Seaplanes vandflyver over Aarhus. Foto: Nordic Seaplanes.

Nordic Seaplanes udvider med rundflyvninger

Efter en kort vinterpause, hvor vandflyet har været til serviceeftersyn i Schweiz, starter, Nordic Seaplanes sæsonen den 20. februar.

”Vi glæder os til sæsonstarten”, siger kaptajn og direktør Lasse Rungholm. Flyet er netop kommet hjem fra Zimex i Schweiz, hvor det blev gennemgået fra a til z. ”Heldigvis fik vi ingen ubehagelige overraskelser, kun udskiftning af almindelige sliddele, som forventeligt. Det beviser, at det er det rette fly, vi har valgt til ruten”.

99,2% af flyselskabets afgange mellem Aarhus og København afgik til tiden eller endda før, og selskabet flyttede over 12.500 passagerer i 2017 fordelt på 1.660 afgange.

Vækst via nye tiltag
”Vejen til vækst i 2018 ligger i luften. Vi har allerede vedtaget at flyve de populære sightseeing ture over København og Aarhus, men også over andre danske byer. Vores analyse viser, at der er et marked i en lang række af de østjyske byer, og der er også planer om at flyve fra Frederikssund på Sjælland. Sightseeing turene flyves om lørdagen i sommerperioden, og der flyves 5-6 sightseeing ture fra hver by”, siger Lasse Rungholm.

Desuden har selskabet allerede oprettet ruter både fra Aarhus og København til Folkemødet på Bornholm torsdag, fredag og lørdag i uge 24.

Et fly mere
Succes’en kommer ikke bagpå kaptajn og direktør Lasse Rungholm: ”Vi har hele tiden vidst, at hvis vi skulle have succes med vandflyruten mellem Aarhus og København, så skulle vi have fokus på præcision, sikkerhed og komfort. Vores primære målgruppe er erhvervslivet, der er meget afhængig af en stabil transportform, de kan regne med”.

”Erhvervslivet har taget godt imod ruten, og vi kan allerede nu se, at på mange af vores populære afgange er der ofte udsolgt. Så derfor skal vi have et fly mere”.

I januar 2017 søgte Nordic Seaplanes de første tilladelser, og de fleste af myndighedsgodkendelserne er på plads. Dog mangler der stadig en miljøgodkendelse fra København. ”Før den kommer, tør vi ikke anskaffe et fly mere. Væksten i 2018 skal komme fra de andre tiltag”, konkluderer Lasse Rungholm.

Ruten ejes og drives af kaptajn og direktør Lasse Rungholm sammen med den sjællandske erhvervsmand og tidligere ejer af Maldivian Airlines Lars Erik Nielsen.

Relaterede artikler:

Vandflyver og mødelokale i samme booking

Dansk vandflyverfirma kan nu flyve charter

Vandflyrute forventer 15.000 passagerer

x

Læs Også

Madservering for Spies-passagerer ombord på Thomas Cook Airlines-fly. Pressefoto: Spies.

Bornholmsk kok har Spies’ bedste flymad

Maden fra restaurant Hos Casper i Bornholms Lufthavn er den bedste som Thomas Cook Airlines serverer fra danske lufthavne, siger Spies-passagererne. Det har givet ny stor ordre.

For få kvinder på topposter i flyselskaber

Flere store brancheorganisationer vil undersøge, hvordan flere kvinder kan tiltrækkes til de øverste chefstillinger i flyselskaber. I Norden er kun én kvinde som koncernchef for et flyselskab.

Dubai-lufthavn får Hard Rock Cafe

Den berømte Hard Rock-kæde åbner til november sin seneste cafe i en lufthavn. Også fire Hard Rock-hoteller på vej i Europa, blandt andet i Berlin.

Nu må Air Canada-piloter gerne have skæg

Piloterne hos det canadiske Star Alliance-medlem behøver ikke mere være glatbarberede – nu må de have et op til 1,25 centimeter langt, velplejet skæg…

Indenrigsflyvning på 8.200 kilometer

Aloha from Hawaii. Til april næste år åbner Hawaiian Airlines en af verdens længste indenrigsruter – nonstop fra Honolulu til Boston, en flyvning på cirka 8.200 kilometer i op til 12 timer.

Asien har flest af verdens største passagerruter

Ny opgørelse over verdens mest passagertunge ruter viser, at den største havde 13,4 millioner rejsende sidste år på i snit 180 flyvninger – om dagen. Kun en lufthavn i Europa på Top 10 over største internationale ruter.