Nyt eventkoncept vil prøve kræfter med Danmark

Arkivfoto fra Green Hat People.

MICE: Svensk møde- og eventvirksomheden vil nu også ekspandere i Danmark. Kendt profil i den danske rejsebranche har franchise til konceptet – og er allerede godt i gang.

Klaus Johansen, der blandt andet kendes fra direktørroller eller ledende stillinger i American Express Global Business Travel, TUI, Scandic Hotels og senest Goodwings, der slår på at tilbyde lavere priser på hoteller end traditionelle bookingmaskiner, har igen nyt job.

Denne gang har han i Danmark taget franchisen for den svenske møde- og eventvirksomhed Green Hat People, der allerede er i flere andre lande – men som nu også tilbyder sig i Danmark

Klaus Johansen, der sidste år skiftede fra Scandic til Goodwings, siger til standby.dk: ”Goodwings eksisterer stadig, og jeg er rigtig gode venner med de to grundlæggere. Men under tiden i Goodwings fik jeg smag for selv at blive iværksætter, selv at kunne bestemme retningen og hurtigt ændre kurs, hvis det var nødvendigt.”

Klaus Johansen kender Green Hat People fra sin korte tid hos Scandic, hvor han fik nyoprettet stilling som Vice President Group & International Sales.

”Green Hat People har som sådan været på det danske marked i længere tid, men som noget eventbureauer solgte som et af mange tilbud i deres pakker. Med fuldtidsfokus kun på Green Hat People-konceptet bliver kendskabet større,” siger Klaus Johansen.

De tre primære områder
Ifølge Klaus Johansen indeholder Green Hat People-konceptet tre primære områder: Teambuilding når der ved mødeaktiviteter for eksempel skal være en pause, så kan deltagerne gå rundt med en tablet og for eksempel quizze, eksempelvis om noget relateret til deres virksomhed.

Business games: Når virksomheden for eksempel skal implementere en ny strategi eller øge fokus på, at medarbejderne kender firmaets grundværdier. “I tillæg til at direktøren holder et indlæg om disse værdier, så har vi flere mulige spil på tabletten med information og spørgsmål om firmaets værdier. Så kan medarbejderne i mindre gruppe drøfte disse. På den måde prøver man at lege og indlære viden om firmaet ind i dem,” siger Klaus Johansen.

Det tredje kerneområde er såkaldte skræddersyede aktiviteter, der skal gøre mødet mere underholdende og dermed engagerende.

Klaus Johansen har foreløbig en deltids medarbejder til at klare det administrative for Green Hat People i Danmark samt freelance eventmanagers til arrangementer for kunderne.

”Vi har allerede god kontakt med eventbureauer, firmaer og hoteller – og antallet af solgte events har overgået mine forventninger. Vi har endnu ikke aktiveret alle de mulige salgskanaler, der kan for eksempel også være forlystelsesparker, incomingbureauer og så videre,” siger Klaus Johansen.

Relaterede artikler:

Fra Scandic til nyt koncept

VisitDenmark øger fokus på MICE

Cirkusbygningen øger fokus på MICE