MICE: VisitDenmark og Meetingplace Wonderful Copenhagens nye kampagne – ‘In Denmark, everything is closer’ – skal være med til at trække flere MICE-turister til Danmark.
Fra næste år skal internationale mødekøbere for alvor stifte bekendtskab med den nye platform: In Denmark, everything is closer. Øgede digitale indsatser skal skabe kendskab, interesse og efterspørgsel, som kan omsættes til salg ved messer og andre salgsaktiviteter. MICE-turisterne er vigtige og attraktive, da de har et højt døgnforbrug.
Forleden præsenterede VisitDenmark og Meetingplace Wonderful Copenhagen deres Closer-kampagne, der for alvor skal rulles ud næste år.
Erik Mortensen, ansvarlig for mødeturisme i VisitDenmark, siger: “Den interesse for Danmark og den nysgerrighed, som vi skaber med de digitale aktiviteter og Closer-kampagnen skal konverteres til salg og til en god mødeoplevelse i Danmark. Også der tilbyder vi en række aktiviteter, som vores partnere kan bruge.”
En rundspørge blandt 30 virksomheder og offentlige partnere viser ifølge VisitDenmark, at de i dag primært markedsfører sig via egne hjemmesider og nyhedsbreve og deltager på messer og salgsture.
Lige som det nye mødebrand er resultatet af et godt samarbejde mellem VisitDenmark og Meetingplace Wonderful Copenhagen, er flere af næste års aktiviteter på erhvervsturismeområdet det. De tre store messer IMEX Europe, IBTM World og The Meetings Show er vigtige salgsaktiviteter.
Om den fælles MICE-kampagne, siger Erik Mortensen: “Vi har store forventninger til det nye mødebrand, som kører meget på bløde værdier, der differentiere os overfor konkurrerende destinationer. Derfor vil også den markedsføring, VisitDenmark og en række storbypartnere gennemfører næste år på leisuremarkedet, være med til at booste indsatsen. Vi er en lille spiller, men vi spiller digitalt godt.”
Erhvervsturismen er et vigtigt forretningsområde for dansk turisme, og de danske mødevirksomheder forventer ifølge VisitDenmark vækst de kommende to år, viser en rundspørge til 21 virksomheder. 85 procent af disse forventer vækst, mest fra USA, Tyskland og Storbritannien.
VisitDenmark får mere ud af investerede penge
Skarp kritik af nyt finanslovsforslag
Ny samarbejdsaftale mellem VisitDenmark og WoCo