Jesper Nygaard, til venstre, er en kendt og iderig aktør i den danske rejsebranche. Han har netop stiftet sit eget firma, Udafboxen.com – her er han ved premierereceptionen med direktør René Knudsen fra De Grønne Busser.

Nyt firma med fokus på nye danske turistoplevelser

Nyoprettede Udafboxen.com stiller skarpt på oplevelsesindustrien indenfor turismen. I første omgang har den iderige initiativtager fokus på Sydhavsøerne.

”Der mangler noget,” tænkte den energirige turistmand Jesper Nygaard, der nu har stiftet sit eget firma, Udafboxen.com, der skal udfylde det manglende.

Firmaet skal sælge mangfoldigheden på Sydhavsøerne, Lolland, Falster, Møn og så videre, og tiltrække flere turister via større fokus på den visuelle og digitale markedsføring på områder som turisme, events, koncerter med mere.

Mange i rejsebranchen kender 55-årige Jesper Nygaard fra hans mange år i branchen, senest som blandt andet turistchef i Sorø og turistkoordinator i Guldborgsund Kommune.

”Mit firma, Udafboxen.com, differentierer sig ved at sælger synlighed. Alle der kender Sydhavsøerne ved hvor skønt der er, så jeg vil gerne med mit 30-årige netværk indenfor turist- og rejsebranchen anvende mit kendskab til at trække flere gæster til vort område,” siger Jesper Nygaard og fortsætter:

”Mig bekendt er der ikke nogen lokalt – firma eller person – der for eksempel tager kontakt til den danske busbranche, de danske kunstforeninger eller for den sags skyld de 215 afdelinger i Ældre Sagen for at fortælle om Sydhavsøerne og hvorfor de skal besøge os.”

Midt i en coronatid
Blandt regionens øvrige salgsmateriale er ifølge Jesper Nygaard, at Sydhavsøerne er en del af Østersøruten, der sidste år blev kåret til Europas Bedste Cykelrute.

”Sammen med de andre aktører i vores område vil jeg også gerne puste lidt til Østersøruten,” siger Jesper Nygaard der har fået omkring ti henvendelser fra andre turismeaktører med de samme tanker.

En forlænget turistsæson er alfa og omega for landsdelen, siger Jesper Nygaard, der har mange forslag til hvordan Sydhavsøerne kan styrkes, også på denne konto, det kan også være med en række mini-events og små koncerter i samarbejde med lokale aktører.

”På den gode måde er paletten blevet større end jeg selv havde regnet med. Jeg er 110 procent klar over, at ikke alt lykkes de næste seks måneder. Men jeg tror på, at der plads til Udadboxen.com – også midt i en coronatid og når vi engang kommer på den anden side,” siger Jesper Nygaard.

Relaterede artikler:

Genstartsteam for dansk turisme klar med første input

Stor interesse for nyt dansk turismeprojekt

Regeringens restriktioner koster turismen milliarder