Nyt job til kendt rejsebrancheprofil

0
Ulrika Mårtensson.

PEOPLE: Kendt person i navnlig den danske MICE-branche bliver 1. december kommunikations- og marketingchef for stor aktør i branchen.

Madkastellet, en af Danmarks største udbydere af totalløsninger til møder, events, catering, restauranter og kantiner, har ansat Ulrika Mårtensson i nyoprettet stilling som kommunikations- og marketingchef.

Ulrika Mårtensson stoppede overraskende med udgangen af sidste år som blandt andet Wonderful Copenhagens kommunikationsansvarlige for møde- og kongresområdet, ligesom hun hos WoCo også havde titel af senior konsulent – møder & kongres. WoCo oplyste i december sidste år, at man havde besluttet at ændre ‘den fremadrettede kommunikationsindsats med nye kræfter og nyt fokus’.

Ulrika Mårtensson siger til standby.dk, at det er et fuldtidsjob hun har fået i Madkastellet, men at hun kan lave nogle enkelte allerede bestilte opgaver ved siden af.

Kamp mod madspild
Selve Madkastellet åbnede for 15 år siden som traditionel cateringvirksomhed, men har siden udviklet sig. Sidste år havde firmaet over 600 arrangementer med over 60.000 gæster. I dag tilbyder Madkastellet totalløsninger på over 20 venues – for eksempel Soho i Kødbyen, Langelinie Pavillonen, Lokomotivværkstedet og Vega.

Madkastellet har i øvrigt fået reduceret sit madspild med tæt på 70 procent i et projekt gennemført sammen med Københavns Universitet. De er også i gang med at etablere et langsigtet socioøkonomisk samarbejde om kantinedrift samt starte eget landbrug på Vestsjælland.

Tidligere formand for MPI Denmark
Ulrika Mårtensson, der nåede 15 år hos Wonderful Copenhagen, skal i sit nye job cementere og videreudvikle Madkastellets varemærke. Hun er cand. comm. fra Roskilde Universitet og har blandt andet for nylig været bestyrelsesformand for den danske afdeling af verdens største eventbranchenetværk, Meeting Professionals International, MPI.

Rasmus Pors, medejer og partner i Madkastellet, siger: ”Med Ulrika Mårtensson får vi ikke kun en rutineret kommunikatør, der skal styrke vores varemærke og sikre, at vores mange gode historier bliver fortalt. Vi får en kollega med solidt branchekendskab og et ekstensivt netværk i ind- og udland, der har udmærket sig ved at vinde en række kommunikations- og marketingpriser.”

Ulrika Mårtensson ejer Improvement, et kommunikationsbureau med speciale i møde- og eventbranchen, der senest har været medarrangør af dette års Responsible Business Events-konference i København, en konference, hun også skal være med til at arrangere næste år. Hun er også redaktør af Conference & Incentive Management Magazine, CIM, et af Europas største branchemagasiner, ligesom hun stadig er i bestyrelsen for MPI Denmark.

Relaterede artikler:

WoCo opsiger kendt profil

’Halvdelen af møder er spild af tid’

De vandt årets DEMA-priser

Skriv en kommentar

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz