TURISME: Booking.com vil støtte nye projekter indenfor bæredygtig turisme med to millioner euro. Guldsmeden Hotels bakker op om initiativet.
Sidste år blev Booking.com Booster programmet lanceret. Det støtter nystartede virksomheder, der ønsker en bæredygtig profil. Der sker bl.a. gennem en treugers workshop og tildeling af legater for to millioner euro.
Det program gentages i år, men med tilføjelsen af to nye initiativer, Booking Cares Fund og Booster Labs. Booking Cares Fund uddeler også legater for to millioner euro til “nonprofit-nytænkere inden for bæredygtig turisme og hjælper dem med at finde på nye og uventede løsninger, der kan styrke lokalsamfund, bevare og fremme kultur, beskytte naturressourcer og fordele turistaktiviteter mere jævnt”.
“Det er en nødvendig vej at gå for os allesammen, så vi med god samvittighed kan fortsætte med at drive vores forretning. Så det er et klædeligt initiativ, boooking.com tager. Vi stiftede selv i sommeren 2016 I Love Eco Hotels, hvor vi støtter Travel Foundation,” siger Kirsten Aggersborg, der er PR og kommunikationsmedarbejder for Guldsmeden Hotels, som er certificeret med Green Globe og det røde Ø-mærke.
Hjælp til at vokse
Booster Labs er en række tiltag, der skal give nye virksomheder, der lægger vægt på bæredygtig turisme, de rette værktøjer, kompetencer samt en mentor, der kan hjælpe dem med at vokse.
“Booking.com Booster, vores nye Booking Booster Labs og vores Booking Cares Fund er alle blevet udviklet med henblik på at støtte vigtige innovative aktører i forskellige sektorer gennem hele økosystemet for bæredygtig turisme,” siger Gillian Tans, CEO i Booking.com.
“Ved at identificere, finansiere og vejlede nye opstartsvirksomheder, sociale scale-ups og nonprofit-projekter samt nytænkere fra universiteter, regeringer og NGO’er, der bringer dem alle sammen, kan vi være med til at gøre en endnu større forskel. Vi kan give mennesker og organisationer mulighed for at gøre en reel forskel ud fra ambitionen om at skabe en sund og bæredygtig fremtid for tusindvis af destinationer over hele verden.”
Ansøgernes projekter skal være baseret på data og kunne give målbare resultater, og afhængig af ansøgningen vil der blive tildelt mellem 100.000 og 250.000 euro.
Booking.com B.V. blev grundlagt i 1996 i Amsterdam, og er en del af Priceline Group med mere end 15.000 ansatte fordelt på 204 kontorer i 70 lande rundt om i verden.
Relaterede artikler:
WoCo stiller skarpt på fremtidens turistudvikling