BeachTours.dk forventer 9.000 rejsegæster i år. Arkivfoto fra BeachTours.dk

Nyt rejsebureau forventer ny stor vækst

Et af Aller-koncernens danske rejsebureauer fik sidste år millionunderskud og har netop fået tilført ny kapital. Direktøren forventer ny stor salgsfremgang igen i år.

”Om vi giver overskud i år, beror på vores investeringer samt vores aggressive markedsføring, der er vores største udgiftsposter i kampen for at blive endnu mere kendte,” siger Anders Ladefoged, direktør for det danske rejsebureau Beach Tours, der i slutningen af 2016 kom ind under mediekoncernen Aller.

Beach Tours, der omsætter for et mindre tocifret millionbeløb, havde sidste år en fremgang i salget i forhold til sit første leveår på omkring 200 procent sammenlignet med 2016. Men den store omsætningsstigning til trods fik Beach Tours et underskud på fire millioner kroner som følge af store udgifter til blandt andet markedsføring, udvikling på IT-systemer og bookingplatform.

Derfor har Beach Tours netop fået tilført ni millioner kroner i ekstra kapital. Pengene kommer fra ejeren, Aller Holding, der også har de danske rejsebureauer Nyhavn Rejser, Nilles Rejser og Kulturrejser Europa. Beach Tours er omsætningsmæssigt det mindste af de nuværende rejsebureauer under Aller Leisure.

Alle rejsebureauerne under Aller Leisure, der også omfatter rejsebureauerne Aller Travel i Norge og Sverige, forventer i år en omsætning på cirka 700 millioner kroner og omkring 60.000 gæster. Bureauerne har samlet 130 medarbejdere.

Forventer 9.000 gæster i år
Beach Tours har travlt med at vokse, fokusområdet er pakkerejser til primært Spanien med destinationer som Alicante-området, Costa Brava, Costa del Sol og Mallorca. Men selskabet har også rejser til blandt andet græske Kreta og Kos samt i navnlig vinterhalvåret Dubai og for eksempel Hua Hin i Thailand. I Europa bruger Beach Tours primært Norwegian, SAS og spanske Vueling, mens gæsterne til de oversøiske destinationer navnlig flyver med Emirates, Thai Airways og Qatar Airways.

Beach Tours forventer i år op mod 9.000 gæster i år. 60 procent flyver fra København, resten fra jyske lufthavne samt fra Hamborg. Kunderne hos Beach Tours er navnlig børnefamilie og par. Over 80 procent af Beach Tours’ rejser sælges online.

”Vi har også mange gæster udenfor højsæson, og vi vokser generelt på familie/grupperejser, der typisk er fra seks til 20 personer samt på vores fleksible rejselængder som 10 dages ferie,” siger Anders Ladefoged.

 

Relaterede artikler:

Ny direktør for Allers rejsebureauer

Aller Leisure som selvstændig enhed

Direktørstop giver rokader i stor rejsekoncern

x

Læs Også

Jysk Rejsebureau udvider igen

Fra årsskiftet får rejsebureauet sit femte salgskontor i Danmark. Og flere kan være på vej, siger direktøren.

Rejsebureau på hjemmebesøg

”Vi laver alt fra mellemklasse til dyre luksusrejser,” siger initiativtager til nyt dansk rejsebureau, der blandt andet tilbyder at komme hjem i privaten hos mulige kunder.

Større rejselyst øger travlhed i rejsebureauer

”Det går generelt godt for bureauerne. Danskerne rejser mere, både selv-arrangerede men vi ser også stigninger hos rejsebureauerne,” siger DRF’s direktør.

Nyt solidt overskud i jysk charterkoncern

Ringkøbing-baserede Primo Tours, der i dag er Danmarks femtestørste charterkoncern, kom ud af 2017 med et overskud på 32,7 millioner kroner.

Marmaris tilbage hos Bravo Tours

Kunderne hos Bravo Tours har efterspurgt Marmaris, og charterarrangøren har derfor nu sat den tyrkiske feriedestination på sommerprogrammet.

Tunis Rejser opgiver Monastir-flyvninger

Tunis Rejser må droppe charterflyvninger til kystbyen Monastir i Tunesien, da rejseselskabet kom for sent i gang med salget af billetter.