Rejsende i Københavns Lufthavn. (Foto: Københavns Lufthavn | PR)

Online B2B-platform melder om stor vækst

Online B2B-platformen RateHawk melder om stor vækst i 2024. Det er blandt andet væksttendenser på rejsemarkedet, som har skabt vækst, lyder det fra direktør.

RateHawk, en online B2B-platform til booking af hoteller, flybilletter og transfers, blev i slutningen af 2024 lanceret på dansk, svensk, norsk og finsk.

Nu meddeler platformen i en pressemeddelelse, at antallet af bookinger gennem platformen steg med 67 procent i 2024 sammenlignet med 2023, mens RateHawks netto-bookingværdi steg med 1,8 gange i forhold til det forrige år.

Moderselskabet, den UAE-baserede Emerging Travel Group, har samtidig nået en ny milepæl med 3,7 milliarder dollars i brutto transaktionsværdi i 2024 – med RateHawk som en vigtig vækstdriver, lyder det.

Tog en større bid af markedet
RateHawk oplyser, at man i 2024 udvidede porteføljen. Således indgik man samarbejde med mere end 70 nye globale udbydere af indkvartering, mere end 300 forhandlere over hele verden og etablerede direkte kontrakter med over 34.000 overnatningssteder – hvilket samlet tæller op til 120.000 ejendomme, oplyses det.

På baggrund af væksten nåede antallet af overnatningsmuligheder over 2,6 millioner ved udgangen af 2024.

Man introducerede også togrejser på tværs af Europa, hvilket RateHawk oplyser, blev taget godt imod af virksomhedens partnere.

Inden for tre måneder efter lanceringen havde over 25 procent af de professionelle rejsearrangører, der ofte booker hoteller på platformen, også benyttet platformens jernbanetjenester, lyder det.

Lægger sig i kølvandet på større tendens
Fra Felix Shpilman, administrerende direktør for RateHawks moderselskab Emerging Travel Group, lyder det, at væksten, man har set, hænger godt sammen med den øvrige udvikling på markedet.

“Ifølge FN’s seneste turismerapport rejste 1,4 milliarder mennesker internationalt i 2024, hvilket næsten svarer til niveauet før pandemien. Hos RateHawk har vi været vidne til denne tendens på nærmeste hold – gennem øget efterspørgsel og betydelig vækst i både vores egen og vores partneres forretning,” siger han.

Han fortsætter:

“Vi er stolte af at kunne levere uovertruffen support til vores partnere i denne spændende periode med vækst i rejsebranchen, hvor vi videreudvikler både platformens tjenester og API-integrationer. Alene i 2024 fordoblede vi antallet af kontrakter om API-integration og indgik partnerskaber med over 500 nye aktører – herunder Ctrip. I år vil vi fastholde dette momentum med fokus på OTA’er og innovative rejseteknologiske platforme.”

 

Relaterede artikler:

Online B2B-platform vil ind på nordisk rejsemarked

Amadeus og Google vil samarbejde om AI

Forbrugerorganisation går i kødet på Booking.com