De to store årlige workshops for rejsebureauerne i PATA-regi slås i år sammen med de tyske Nordeuropa-workshops. Her er det feriebyen Kühlungsborn på den tyske Østersøkyst. Arkivpressefoto.

PATA og Tysk Turist Information i samarbejde

Med forventet deltagelse af 80 leverandører går PATA Danmark og Tysk Turist Information i Danmark til oktober sammen i Aarhus og København om ”Nordens største B2B rejseshow.”

De to workshops holdes henholdsvis den 28. og 29. oktober i Aarhus og København.

Det bliver en sammensmeltning af de to årlige sammenkomster, nemlig PATA Danmarks Worldwide Workshop og Tysk Turist Informations Nordeuropa Workshop. Det er første gang de to workshops holdes de samme dage i København og Aarhus. PATA er en forkortelse for Pacific Asia Travel Association.

Arrangørerne mener, at dette bliver til gensidig fordel for PATA Danmark og Tysk Turist Information, og ikke mindst til gavn for deltagerne, der får mange flere research- og mødemuligheder end ellers.

”PATA’s Worldwide Workshop og Tysk Turist Informations Nordeuropa Workshop vil dette efterår blive holdt på de to samme dage i henholdsvis Aarhus og København. Derved opnås en god synergi og ligesom den tid, deltagerne skal bruge på rejseaktivitet, minimeres,” siger June Nielsen, næstformand for PATA Danmark.

Over 400 deltagere fra rejsebureauerne
PATA’s to årlige workshops samler under normale år omkring 350 rejsebureauchefer, rejsekonsulenter og indkøbschefer fra den danske, sydsvenske, norske og finske rejseindustri. Det er en slags speed dating mellem indkøbere og udstillere.

”Vi har valgt at lægge os op ad PATA-workshoppen, der begge dage kommer i forlængelse af Tysk Turist Informations workshop. Fra sen eftermiddag vil begge workshops være i gang samtidig, og det er her, synergien for alle parter for alvor forventes at opstå,” siger chef for Tysk Turist Information i Danmark, Bo Schou Lauridsen.

Forventningen om deltagerantal for de to workshops er, at den tyske Nordeuropa Workshop vil have omkring 35 tyske udstillere fra forskellige regioner og hoteller, og 70-80 indkøbere fra Danmark, Norge, Sverige og Finland, for eksempel turistrejsebureauer, grupperejser med fly, bus og krydstogt samt individuelle rejsende.

Til PATA’s Worldwide Workshop sigtes efter 45-50 internationale udstillere, som tæller nationale turistorganisationer, flyselskaber, hoteller og DMC’ere (incomingselskaber) fra hele verden. Herudover vil der være cirka 250 primært danske og sydsvenske indkøbere fra rejsebureauer, for eksempel business, leisure og MICE (Meetings, Incentives, Conferences og Events)

En gigantisk udfordring
”I år er det mere nødvendigt og vigtigere end måske nogensinde at samles, netværke og se hinanden i øjnene. COVID-19 krisen er katastrofal og en gigantisk udfordring for rejsebranchen og turismeindustrien. Derfor er det helt afgørende, at vi får gang i hjul, flyvninger og nærvær igen,” siger Bo Schou Lauridsen.

De to workshops afvikles over to dage: Den 28. oktober på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus og den 29. oktober på Radisson Blu Scandinavia Hotel i København.

Relaterede artikler:

Danskerne satte ny besøgsrekord i Tyskland

”Turistkontorer får stor rolle efter corona-krisen”

Dansk rejsebranche-workshop samler 100 udstillere