Nye tider stiller også nye krav til sælgere af rejseforsikringer. Arkivpressefoto fra Airbus.

Rejseboom kan udfordre rejseforsikringsselskaber

Rejseforsikringsselskaberne skal tilpasse sig de personaliserede rejsebooking-tendenser – ellers risikerer de at blive irrelevante, vurderer direktør for amerikansk rejseforsikringsselskab.

”Mens mange virksomheder i rejsebranchen har accelereret deres digitalisering og fortsætter med at finde nye områder for at forstærke kundeoplevelsen, er rejseforsikringsbranchen generelt desværre ikke fulgt efter – men fortsætter med at sælge færdigpakkede rejseforsikringer.”

Det sagde Sasha Gainullin, koncernchef for rejseforsikringsselskabet Battleface, under sin tale hos United States Travel Insurance Association (USTIA) årlige konference i Las Vegas, skriver USTIA i en pressemeddelelse.

”Medmindre rejseforsikringsbranchen dropper sin holdning om at one-size-fits-all, vil branchen opleve stigende frustration fra rejsende der oplever, at de ikke kan få præcis det rejseforsikringsprodukt, der er relevant for deres behov, fordi branchen ikke har tilpasset sig i årtier,” sagde han.

Mange produkter
Sasha Gainullin pegede i sin tale også på, at der alene på deres amerikanske marked for rejseforsikringer udbydes omkring 50 forskellige moduler, der kan sælges individuelt eller kombineres. Det drejer sig om dækninger for medicinske omkostninger, aflysning eller afbrydelse af rejser og så videre.

Han kom med disse tre opfordringer til leverandører af rejseforsikringer, som han mener de bør implementere så hurtigt som muligt for at undgå at blive ”irrelevante:”

Kig på den samlede produktpakke for at give kunderne større fleksibilitet og flere valgmuligheder; det skal give rejseforsikringskøberne, også til glæde for rejseforsikringsselskabernes samarbejdspartnere, for eksempel rejsebureauer.

Sørg for at produkter og services i forbindelse med rejseforsikringen er relevant for kunden og prismæssigt konkurrencedygtig relevant for.

Prioriter ”A/B testing” (metode hvor man tester to, eller flere, forskellige udgaver af en webside, for at få data på, hvilken der performer bedst hos ens målgruppe)

 

Relaterede artikler:

Gouda ”rydder op i forretningsprocesser”

Global rejsekoncern kigger på nye travel trends

Borgerservice har ønske til vennerne i rejsebranchen