’Rejsebranchen skal ikke være cowboyland’

STB-forside-may-2013VOR EGEN VERDEN: Årets sommernummer af Stand By magasin er nu på vej ud til abonnenterne. Her kan man bl.a. læse, at den ny formand for Danmarks Rejsebureauforening gerne ser foreningen som et kvalitetsstempel. Han mener også mange flyselskaber dirigeres for hårdt fra deres hovedkontor.

Danmarks Rejsebureau Forening har fået ny formand. Vel at mærke en formand, der har gjort sig mange tanker om, hvordan foreningen skal positionere sig i fremtiden. Asger Domino er månedens gæst i Stolen.

På et spørgsmål om kravene skal være særligt høje til DRF’s medlemmer lyder svaret: ”Det har vi diskuteret meget i bestyrelsen. DRF må gerne være et stempel for kvalitet i rejsebranchen. Det er kun godt, at branchen fremstår professionelt over for kunderne. Og ikke som en branche, der hører hjemme i cowboyland.”

Et yderst aktuelt spørgsmål drejer sig om bureauernes til tider anstrengte forhold til flyselskaberne.

”Det er vigtigt med gode relationer til hoteller, biludlejere og ikke mindst flyselskaberne. De seneste år er flyselskaberne blevet mere firkantede, hvor mindre besluttes lokalt i Danmark, men i stedet på hovedkontoret.

I Stjernegaard arbejder vi godt med Thai Airways, British Airways, KLM/Air France, som er dem, vi bruger mest. Vi kan mærke, de tit er i kamp med deres hovedkontor for at hjælpe bedst muligt her i Danmark,” siger Asger Domino.

Læs hele interviewet over fire sider i Stand By magasin.