Resia koncernen overtager Rejsefeber

Eva Moen Adolfsson.

Rejsebureaukæden Resia har overtaget Resfeber, der er et af Sveriges førende net-rejsebureauer. Også Boxoffice, Skandinaviens største billetsalgsforretning og de tilsvarende varemærker i Danmark og Norge indgår i overtagelsen, skriver travelreport.se.

”Resfeber har et stærkt udbud og et stærkt brand på internettet, og gennem overtagelsen tilføres ny kompetence og nye markedsandele til Resia”, siger Eva Moen Adolfsson, koncernchef for Resia Travel Group.

”Med den lange erfaring vi har med at opbygge effektive og lønsomme virksomheder, mener vi også, at vi som ny ejer kan bidrage til en god udvikling af salget for Resfeber og give muligheder for fortsat udvikling af virksomheden”, siger hun.

Den totale omsætning for Resia Travel Group bliver gennem overtagelsen omkring fire milliarder svenske kroner, fremgår det af en pressemeddelelse fra Resia.