Fra venstre: Koncernchef Anko van der Werff fra SAS og administrerende direktør Ken Villum Klausen fra Lunar Group. (Foto: SAS | PR)

SAS og bank lancerer EuroBonus-betalingskort

Fremover bliver det muligt for medlemmer af fordelsprogrammet EuroBonus og kunder i dansk bank at optjene point, når de svinger et nyt betalingskort i supermarkeder eller på spisesteder.

Det er lige knap 10 år siden, at Lunar blev grundlagt i Aarhus på baggrund af et ønske om skabe en digital bank, der kunne udfordre og ruske op i branchen. Siden er Lunar gået ind i Norge samt Sverige og har i dag 450 ansatte, der betjener godt 900.000 privat- og erhvervskunder i Norden.

Nu har den danske bank indgået et nyt samarbejde med SAS, som betyder, at de to selskaber netop har præsenteret et nyt kreditkort, der gør det muligt at optjene EuroBonus-point på alt fra dagligvareindkøb til restaurantbesøg samt oplevelser i Danmark, Sverige, Norge og andre lande.

Det skandinaviske flyselskabs fordelsprogram EuroBonus har otte millioner brugere, hvoraf én million er i Danmark. Det nye betalingskort bliver både fysisk og digitalt, og det kan bestilles af alle EuroBonus-medlemmer samt Lunar-brugere i Skandinavien, oplyses det.

Får point for hver 100 kroner
Ifølge Lunar bliver det nye betalingskort et såkaldt debetkort, hvilket betyder, at man ikke handle på kredit, da pengene for et givent indkøb bliver trukket eller reserveret på brugerens konto med det samme.

Konkret fungerer det således, at for hver 100 kroner, som bliver brugt på kortet, optjener indehaveren otte EuroBonus-point. Ken Villum Klausen, der er administrerende direktør og stifter af Lunar Group, glæder sig over samarbejdet, og han betoner, at det flugter med bankens mål.

”Vi ønsker at bygge den bedste hverdagsbank i Norden for vores brugere, der gør det muligt for dem at tage smarte valg i hverdagen og få mest ud af deres penge. Partnerskabet er meget positivt for vores brugere, og det åbner op for en masse fordele.”

I en skrivelse fra samarbejdspartnerne understreges det, at allerede optjente EuroBonus-point bevares, hvis man vælger at få det nye kreditkort. Nye Lunar-brugere fristes desuden med 3.000 velkomstpoint, ligesom de første 10.000 brugere får 6.000 point.

Viser interesse for yngre målgruppe
SAS’ koncernchef Anko van der Werff lægger ikke skjul på, at flyselskabet blandt andet håber, at samarbejdet med Lunar kan gøre SAS mere attraktiv for en gruppe potentielle kunder, som den danske bank tilsyneladende har fået godt fat i.

“Med partnerskabet skaber SAS nye og spændende muligheder gennem vores populære EuroBonus-program. Samarbejdet med en skandinavisk partner som Lunar gør det muligt for vores medlemmer at optjene point i deres daglige liv via deres bankapp og betalingskort.”

”Vi forventer en betydelig vækst for EuroBonus i hele Skandinavien, og vi ser frem til at engagere os med den yngre målgruppe, som Lunar effektivt har nået gennem sin digitale bankplatform,” siger topchefen.


Relaterede artikler:

SAS får nyt navn til program for mindre firmaer

SAS lander ny milliardaftale med Apollo

Bonusmedlemmer er med til at fylde fly