Scandic Hotels loyalitetsprogram går fra fem til syv medlemsniveauer. Arkiv-Pr-foto fra Scandic.

Scandic Hotels vil fordoble antal bonusmedlemmer

Mens loyalitetsprogrammet Scandic Friends i dag har tre millioner medlemmer, skal tallet fordobles. Den nordiske hotelkæde får nyt loyalitetsprogram med to nye medlemsniveauer.

Mens loyalitetsprogrammet hos Scandic Friends indtil nu har haft fem medlemsniveauer, kommer der i det nye loyalitetsprogram yderligere to rækker.

De hidtidige niveauer, Level 1, 2 og 3 samt Top Level og Red Level, bliver ændret til Level 1 til 7 med ændrede optjeningsregler, oplyste Scandic tilbage i maj til sine Scandic Friends-medlemmer.

I en pressemeddelelse i dag skriver Scandic, at det nye loyalitetsprogram ”skal styrke hotelkoncernens kommercielle gæstetilbud, øge loyaliteten blandt medlemmerne og skabe mere relevante oplevelser.”

Det oplyses også, at Scandics nuværende loyalitetsprogram, Scandic Friends, er blevet genopbygget fra bunden for ”at tilbyde mere fordelagtige, personlige og digitale medlemsoplevelser.”

Scandic Friends er, ifølge hotelkoncernen, det største loyalitetsprogram i den nordiske hotelindustri med tre millioner medlemmer. ”Med et fokus på at udvikle og forbedre loyalitetsprogrammet, har Scandic et mål om at fordoble antallet af medlemmer inden 2030,” hedder det i pressemeddelelsen.

Gav 38 procent af værelsesbookinger
Sidste år stod Scandic Friends for omkring 38 procent af det samlede antal solgte nætter på hotelkædens hoteller. Det nye loyalitetsprogram forventes at medvirke til flere medlemsbookinger og overordnede indtægter, skriver Scandic.

Hvert af de syv niveauer hos Scandic Friends har en ny struktur. Hvert niveau inkluderer fordele og tilbud. Medlems- og niveau-specifikke fordele er også blevet forbedret for at gøre det nemmere at optjene og bruge point, tilgå forskellige fordele, rykke et niveau op og i højere grad få større mulighed for at forbedre opholdet, hedder det.

I pressemeddelelsen siger Scandics koncernchef, danske Jens Mathiesen: ”Loyale gæster, der vender tilbage, er virkelig vigtig for os i Scandic. Det driver ikke bare vores vækst, men skaber også et stærkt og stabilt community omkring vores brand. Nu har vi skabt et grundlag for at fortsætte med at udvikle programmet og tilføje nye partnerskaber.”

Medlemsniveauer i det nye Scandic Friends starter med kategorien New Friend – 0 points og fortsætter så med grupperingerne Good Friend, Close Friend, Dear Friend, Loyal Friend, True Friend og Best Friend, sidstnævnte hvis man har over 400.000 Scandic-points.

Scandic betegner sig som Nordens største hotelvirksomhed med omkring 280 hoteller og 58.000 hotelværelser i drift og under udvikling på over 130 destinationer i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Polen.

 

Relaterede artikler:

Scandic Hotels ændrer i sit loyalitetsprogram

Scandic kom styrket ud af andet kvartal

Norwegian og Strawberry får fælles digital valuta