Stand By klar i nyt flot format

”Fra savannen til milliarden” er overskriften på det store interview med Søren Rasmussen. Albatros Travel startede med en enkelt mand, der gerne ville på safari – rejsebureaudrift havde ingen interesse. I dag er Albatros en succes, hvis grupperejser kopieres af andre – og bureauet har kurs mod en milliardomsætning.

 

Søren Rasmussen fortæller i interviewet, at han ikke mere gider tage møder med dem, der vil købe Albatros Travel, om rejsebureauets stadig flere krydstogtskibe – og arbejdet for at etablere Albatros på de tyske, indiske og kinesiske markeder.

 

I det tre sider lange interview kommer Søren Rasmussen også ind på de rejsebureauer, der kopierer Albatros Travels produkter. Han siger bl.a.:

 

”Flere rejsebureauer er ved at falde over deres egne ben for at lave det samme som os. Vi har f.eks. en klassiker til Indien, der hedder Imperiets Juvel. Omkring 15 danske rejsebureauer har kopieret den tur – det er skide originalt at kopiere det, vi laver, helt ned til at bruge de samme fotos.”

 

Søren Rasmussen fejrer 24. september sin 60 års fødselsdag – det sker i hans elskede Afrika, hvor han samlet har brugt flere år af sit liv.

 

Men september-udgaven af Stand By byder på meget andet.

 

Vi kigger sammen med rejsebranchespecialisten Ole Egholm på, hvordan nye momsregler rammer rejsebureauerne skævt.

 

Finnair fortæller, at man vil fordoble indtægterne på sine ruter til Fjernøsten – og så er der tankevækkende analyse af SAS’ tre muligheder for at klare sig fremover.

 

Stand By har også historien om, at sociale medier og apps spiller en stadig større rolle når erhvervsrejsebureauer konkurrerer om kunderne.

 

Bladet har tema om rejser til Afrika, den københavnske hotelkæde, Brøchner, har vækstplaner, og så har tidligere kendt profil fra SAS i Danmark fået nye job som direktør for et lille hotel i Nordsjælland.

 

Stand By har atter været til en række arrangementer i rejsebranchen. Der er fotoreportage fra Aarhus, vi har været til Icelandairs 75 års reception, været i biffen med Air France og KLM samt på Carlsberg med Lufthansa-gruppen.

 

Alt dette og meget mere i det nye Stand By…

Skrevet af Henrik Baumgarten

Stand By klar i nyt flot format

”Fra savannen til milliarden” er overskriften på det store interview med Søren Rasmussen. Albatros Travel startede med en enkelt mand, der gerne ville på safari – rejsebureaudrift havde ingen interesse. I dag er Albatros en succes, hvis grupperejser kopieres af andre – og bureauet har kurs mod en milliardomsætning.

 

Søren Rasmussen fortæller i interviewet, at han ikke mere gider tage møder med dem, der vil købe Albatros Travel, om rejsebureauets stadig flere krydstogtskibe – og arbejdet for at etablere Albatros på de tyske, indiske og kinesiske markeder.

 

I det tre sider lange interview kommer Søren Rasmussen også ind på de rejsebureauer, der kopierer Albatros Travels produkter. Han siger bl.a.:

 

”Flere rejsebureauer er ved at falde over deres egne ben for at lave det samme som os. Vi har f.eks. en klassiker til Indien, der hedder Imperiets Juvel. Omkring 15 danske rejsebureauer har kopieret den tur – det er skide originalt at kopiere det, vi laver, helt ned til at bruge de samme fotos.”

 

Søren Rasmussen fejrer 24. september sin 60 års fødselsdag – det sker i hans elskede Afrika, hvor han samlet har brugt flere år af sit liv.

 

Men september-udgaven af Stand By byder på meget andet.

 

Vi kigger sammen med rejsebranchespecialisten Ole Egholm på, hvordan nye momsregler rammer rejsebureauerne skævt.

 

Finnair fortæller, at man vil fordoble indtægterne på sine ruter til Fjernøsten – og så er der tankevækkende analyse af SAS’ tre muligheder for at klare sig fremover.

 

Stand By har også historien om, at sociale medier og apps spiller en stadig større rolle når erhvervsrejsebureauer konkurrerer om kunderne.

 

Bladet har tema om rejser til Afrika, den københavnske hotelkæde, Brøchner, har vækstplaner, og så har tidligere kendt profil fra SAS i Danmark fået nye job som direktør for et lille hotel i Nordsjælland.

 

Stand By har atter været til en række arrangementer i rejsebranchen. Der er fotoreportage fra Aarhus, vi har været til Icelandairs 75 års reception, været i biffen med Air France og KLM samt på Carlsberg med Lufthansa-gruppen.

 

Alt dette og meget mere i det nye Stand By…

Skrevet af Henrik Baumgarten