Tilhørere ved USA Travel Show, der i 2020 får besøg af Travel Insight-konceptet. (Foto: Discover America Denmark)

Stiller skarpt på rejsebranchen ved kvartalsmøder

Fire gange om året vil Atlantic Link sammen med to partnere invitere til netværksmøder i rejsebranchen under navnet Travel Insight.

Fredag den 18. oktober vil et nyt netværkskoncept med navnet Travel Insight debutere i rejsebranchen.

Under overskriften “Bliv klædt på til fremtiden i rejsebranchen” vil Atlantic Link sammen med partnerne, Rejsemagasinet Vagabond og MCH Messecenter Herning, sætte fokus på nogle af de udfordringer, som rejsebranchen møder.

Ifølge arrangørerne er branchen tvunget til hurtige resultater og behovet for konstant at optimere for kunne følge med udviklingen, og der er ikke altid tid til at tænke innovativt, hvorfor Travel Insight skal kunne bidrage med inspiration til ny viden, strategisk tænkning og kloge investeringer, som det formuleres.

“Formålet med Travel Insights er at levere et inspirerende indspark til, hvordan man kan skabe synlige resultater ved at gøre tingene anderledes. Det er ikke nødvendigvis banebrydende ændringer, nogle gange kan mindre justeringer gøre en stor forskel både for medarbejdere, kunder og økonomi. Og så skal vi jo ikke glemme at det er en unik mulighed for at vidensdele på tværs i branchen,” lyder det fra Atlantic Links administrerende direktør Karin Gert Nielsen, der står bag initiativet.

Inspiration og råd omkring CSR
Første arrangement løber af stablen den 18. oktober kl. 13.30 til 16.00 i Øknsehalllen i København, forud for Rejsemessen for Kvalitetsrejser, som Rejsemagasinet Vagabond afholder i de efterfølgende to dage.

Temaet er CSR i rejsebranchen, hvor klima og bæredygtighed i relation til rejsebranchen skal belyses. Arrangørerne har til formålet engageret sig med et panel bestående af livsstilseksperten Flemming Møldrup og forfatteren Tania Ellis, mens TV 2-værten Miriam Zesler vil styre debatten.

Arrangørerne lover, at deltagerne – for en entrépris på 495 kroner eksklusiv moms – får inspiration og håndgribelige råd til at arbejde med CSR samt viden om, hvordan man kan hjælpe forbrugerne med at træffe de rigtige bæredygtige valg.

Det er planen, at Travel Insights skal holdes fire gange om året. Næste arrangement er planlagt til den 2. marts 2020, hvor emnet vil være Destination Management. Dette arrangement finder sted i forbindelse med det årlige USA Travel Show, som Discover America Denmark står bag.

 

Relaterede artikler:

“Alle vores kunder er drømmekunder”

Over 50 udstillere til USA Travel Show 2018

Atter stor tilslutning til rejsemesse