Mette Wandahl er fra 1. februar ny salgs- og marketingdirektør hos Stromma i Danmark. Hun kommer fra tilsvarende stilling hos hotelgruppen CabInn. PR-foto.

Stor dansk turistaktør skifter salgsdirektør

Stromma Danmark med blandt andet kanalrundfarten Canal Tours Copenhagen og Copenhagen City Sightseeing-busserne får ny salgs- og marketingdirektør, hentet fra hotelbranchen.

Under normale år har den familieejede svenske sightseeing- og oplevelsesvirksomhed Stromma Danmark omkring en million årlige gæster, navnlig udenlandske turister.

Og fra 1. februar skifter Stromma salgs- og marketingdirektør i Danmark. Mette Wandahl kommer til Stromma fra stilling som hotelmanager samt salgs- og marketingdirektør hos hotelgruppen CabInn. Hun har tidligere været hotelmanager på Scandic Copenhagen og arbejdet med salg og marketing hos blandt andet Amadeus IT Group.

I en pressemeddelelse siger Mads Vestergaard Olesen, administrerende direktør for Stromma Danmark:

”Mette kommer med en meget relevant baggrund og stor forståelse for den målgruppe, vi arbejder med. Hun kommer til på et tidspunkt, hvor vi i Stromma står klar til igen at ”erobre verden” efter et par hårde år med manglende turister og få danske gæster. Det bliver en udfordrende start, og vi glæder os til at få Mette med ombord.”

Forgænger bliver senior advisor
Hos Stromma afløser Mette Wandahl den hidtidige salgsdirektør, Lene Mortensen, der efter ni år har valgt at forlade sin stilling. Lene Mortensen fortsætter som senior advisor i Stromma Danmark et par dage om ugen, hun vil bruge resten af arbejdsugen som selvstændig inden for ”boligstyling.” Hun har tidligere startet rejsebureauet Nordic Adventure, som hun senere solgte.

”Vi har været utrolig glade for at have Lene i Stromma. Lene har haft stor indflydelse på de resultater, vi har skabt siden Stromma Danmarks begyndelse. Vi er rigtig glade for, at Lene har lyst til at fortsætte, selvom størstedelen af hendes tid nu vil gå til hendes egne nye projekter,” siger Mads Vestergaard Olesen.

Stromma er på 18 europæiske destinationer
Stromma er ifølge egne oplysninger den førende udbyder af sightseeing-oplevelser i Nordeuropa. Den familieejede koncern, der har hovedkontor i Stockholm, opererer på 18 destinationer i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland og Tyskland.

Strommas varemærker i Danmark tæller Canal Tours Copenhagen, Copenhagen City Sightseeing, Århus City Sightseeing, Hop On- Hop Off, Copenhagen Excursions, Copenhagen Train Tours, Baadfarten (på Bagsværd Sø, Lyngby Sø og Furesøen nord for København), Copenhagen City Pass samt Rundan i Malmø.

Relaterede artikler:

CNN sætter fokus på Cool Copenhagen

Kapitalfond fortsætter opkøb i dansk turisme

”Det er hajfyldt farvand at fortolke reglerne”