Stort charterbureau i samarbejde med Brøndby IF

Brøndby stadion, foto fra YouTube

TURISME: Et af Danmarks største charterrejsebureauer er tilbage som partner i den store superligaklub. “Når der foregår noget i et område, hvor vi har store markedsandele, er det sjovere at være med end at kigge på,” lyder en af begrundelserne.

Apollo Rejser, der sidste år var Danmarks fjerdestørste charterrejsebureau med knap 150.000 gæster – hvoraf over ti procent fløj med rutefly – er tilbage som partner på Brøndby Stadion. Apollo Rejser var også fra 2006 til 2014 partner med Brøndby IF.

Michael Lieberkind Jensen, salgschef i Brøndby IF, og med en fortid i den danske rejsebranche, siger til standby.dk:

”Vi er rigtig glade for, at Apollo er tilbage. Det viser blandt andet, at de er interesseret i de muligheder for eksponering, de kan få gennem os. Apollo og Brøndby IF har en række fælles værdier, og samtidig er Apollo ret stærkt forankret i området på Københavns vestegn. Vi værdsætter samarbejdet med Apollo, det er rart at se dem igen.”

Michael Lieberkind Jensen, der har været hos Brøndby IF i over syv år, heraf det seneste halvandet som salgschef, siger, at der vil komme muligheder via Apollo for Brøndby-fans.

Michael Lieberkind Jensen, salgschef i Brøndby IF

”Det er godt for andre at se, at nogle virksomheder vender tilbage som sponsorer hos os. Vi vil naturligvis gerne have sponsorer fra andre virksomhedsområder – og vi forventer snart at kunne præsentere endnu en partner med rødder i rejsebranchen,” siger Michael Lieberkind Jensen.

‘Apollo arbejder ikke med hvem som helst’
Fra Apollo Rejser siger Ulrik Nissen, der er marketingchef i Danmark:  ”Der er sket meget i Brøndby IF, siden vi var der sidst, og der er i det nuværende set-up tro, vilje og udviklingsmuligheder, som det i øjeblikket er sjovt og vigtigt at være en del af for Apollo. Når der foregår noget i et område, hvor vi har store markedsandele, er det altid sjovere at være med end at kigge på.”

Ud over at nyde godt af Brøndby IF’s stærke netværk og store kendskabsgrad blandt befolkningen var det også alt det uden om klubben, der talte for et nyt partnerskab, siger Ulrik Nissen.

”Brøndby IF er en storklub i Danmark, hvor vi ikke kun når mennesker på Vestegnen, men i høj grad også rammer resten af landet. Men når vi lægger forretning og de erhvervsmæssige årsager til side, er det også vigtigt at påpege, at hele Brøndby IF’s sociale profil og tilgang til mennesker er en vigtig faktor. Apollo arbejder ikke sammen med hvem som helst – der skal være en forankring, som giver mening og passer ind i vores brand.”

Millionomsætning
Brøndby IF omsætter årligt for over 100 millioner kroner – omkring halvdelen af indtægterne kommer fra sponsorer via partnerskaber, ligesom der blandt andet er store indtægter via TV-transmissioner.

Brøndby IF har med spillere, trænerstab, administrativt personale og så videre omkring 100 medarbejdere, siger Michael Lieberkind Jensen, der tidligere blandt andet har været erhvervschef i det nuværende erhvervsrejsebureau BCD Travel, hos det nuværende Egencia, da det hed Via Travel, og været produktionschef hos Star Tour (der i dag hedder TUI).

Når Brøndby IF er med i europæiske fodboldturneringer, kan klubben, afhængig af resultaterne og viderekvalificering bruge op mod ni millioner kroner til blandt andet charterfly.

Relaterede artikler:

Apollo: Danske rejseledere betyder ingenting

Flyselskab øger sponsorat af stor fodboldturnering

Krakket dansk rejsebureau skifter ejere