De Amerikanske Jomfruøer, her er det St. Thomas med Charlotte Amalie, er en af favoritdestinationerne hos Stjernegaard Rejser.

Stort rejsebureau firedobler omsætning

På 10 år har et af Danmarks største oversøiske rejsebureauer øget omsætningen fra 50 millioner kroner om året til tæt på 200 sidste år.

”En medvirkende årsag er vores lange seje træk; at vi gennem årene er fortsat med at kæle for kvaliteten af vores produkter og kundeservice. Vores høje kundetilfredshed får ringene til at sprede sig i vandet, er med til at fastholde eksisterende gæster og trække nye til.”

Sådan lyder vurderingen fra administrerende direktør og hovedaktionær i Stjernegaard Rejser, Asger Domino, efter det store oversøiske rejsebureau netop har afleveret sit regnskab for sidste år.

Og det nye regnskab imponerer rejsebrancheanalytiker Ole Egholm, der til standby.dk siger: ”Stjernegaard er et af de første store danske rejsebureauer, der allerede nu har afleveret sit 2017-regnskab. Vi ser, at selskabets omsætning er vokset 12,5 procent fra 2016 til godt 198 millioner kroner sidste år. Også resultatet fik efter skat et nøk opad i forhold til rekordåret 2016, sådan at Stjernegaard sidste år tjente 15,2 millioner kroner efter skat. Det er et i særklasse super flot regnskab, og at selskabet tilmed oplyser omsætning, dækningsbidrag og alle andre interessante nøgletal, gør det virkelig til et af branchens mest læsevenlige.”

Sælger kun oversøiske rejser
Ole Egholm var ellers for nogle år siden ude med riven efter regnskaberne hos Stjernegaard Rejser, som han fandt meget tillukkede og meget lidt informative. Men siden har Stjernegaard skiftet kurs – om årsagen siger Asger Domino, der også er bestyrelsesformand i Danmarks Rejsebureau Forening: ”Det er et holdningsspørgsmål, hvor transparent man vil være med sit regnskab. Men vi kom frem til, at det er med til at styrke virksomhedens varemærke ved at være et godt eksempel.”

Og direktøren, der sidste efterår kunne fejre tiåret for sin overtagelse af Stjernegaard Rejser, tilføjer: ”I modsætning til mange andre rejsebureauer fokuserer vi udelukkende på oversøiske rejser. Det har ikke været noget quick fix at komme til, hvor vi er i dag. Men vi har heldigvis et super erfarent team på i dag 35 medarbejdere, der har været i rejsebranchen og hos os i mange år. De kender vores produkter og destinationer. Jeg føler mig meget privilegeret.”

Asger Domino siger videre: ”At vi på de ti år er vokset fra en årsomsætning på 50 millioner kroner til næsten 200 skyldes også, at vi har plejet rejsebureauets mantra, at udvikle virksomheden, vores produkter og medarbejdernes passion for hver dag at gøre det en tand bedre. Firedoblingen i omsætning skyldes også, at vi er gode til at fokusere på de rigtige områder og produktmæssigt er gået hele vejen på de nødvendige destinationer.”

Stjernegaard har i dag omkring 25 oversøiske destinationer på hylden i rejsebureauet i Kongens Lyngby nord for København. Tre af de største rejsemål er Bali, Cuba og De Amerikanske Jomfruøer, mens nogle af de hastigt voksende er Sri Lanka og Vietnam.

Ikke til salg
De gode resultater de seneste år hos Stjernegaard Rejser bliver også noteret i rejsebranchen. ”Vi får nogle købshenvendelser, men dem takker vi pænt nej til. Jeg er ikke interesseret i at sælge; jeg nyder hver dag i rejsebureauet,” siger Asger Domino, der ejer 80 procent af aktierne i sit rejsebureau, resten har produktionsdirektør Peter Nielsen. Sidste år havde Stjernegaard omkring 10.000 gæster, der betalte fra 10.000 og op til 60.000 kroner for deres rejser.

Stjernegaard Rejser er senere på måneden atter klar til at vise flaget på Ferie for Alle i Messecenter Herning.

 

Relaterede artikler:

Mange dropper selv at arrangere ferien

Ny lov for pakkerejser vedtaget

DRF: Udsigt til rekord-rejseår i 2018