Stort rykind ved rund reception

Mette Christensen med sit danske team i går, fra venstre Thorsten Kirkegaard Winther, Greg Baker, Maiken Pettersson, Helle Overgaard, fødselaren, Jesper Andersen, Katja Nielsen og Caroline Dyregaard.

Mette Christensen med sit danske team i går, fra venstre Thorsten Kirkegaard Winther, Greg Baker, Maiken Pettersson, Helle Overgaard, fødselaren, Jesper Andersen, Katja Nielsen og Caroline Dyregaard.

RECEPTIONER: Mette Christensen, global travel manager hos A.P. Møller-Mærsk, havde i går indbudt til sammenkomst i anledning af sin 50 års dag. Nærmest alle topchefer fra leverandører var på plads. A.P. Møller køber på verdensplan årligt rejseydelser for 500 mio. dollars – heraf for én milliard kr. flybilletter

Scandic Palace Hotel på Rådhuspladsen var ramme om en velbesøgt reception for en markant profil i rejsebranchen, A.P. Møller-Mærsks globale travel manager de seneste otte år, Mette Christensen.

Receptionen tiltrak en række af rederiets samarbejdspartnere i rejsebranchen, fra flyselskaber, hotelkæder, erhvervsrejsebureauer, biludlejning osv.

Med omkring 80 rejsedage om året er Mette Christensen tit på farten – således også efter hendes fødselsdag. I morgen rejser hun atter – denne gang til USA. Apropos USA er et af hendes ønsker, at SAS erkender det var en fejl at starte den nye rute til Houston fra den norske oliehovedstad, Stavanger, men i stedet bør lade den udgå fra København. Men denne beslutning var der intet nyt om i går, sagde SAS-repræsentant til standby.dk

Med til receptionen i går var også American Express Business Travel, som A.P. Møller netop har forlænget sin kontrakt med som sit erhvervsrejsebureau. 65 ansatte hos Amex i Danmark arbejder udelukkende for rederiet.