TUI Blue bliver fra næste sommer paraply-varemærke for TUI’s koncepthoteller. Arkivfoto.

TUI samler hoteller i samme varemærke

Fra sommeren 2020 bliver koncepthoteller som TUI Blue, TUI Sensimar og TUI Family Life samlet under ét brand: TUI Blue.

TUI Blue bliver dermed rejseselskabets globale flagskib for hotelbrands, når porteføljen stiger fra ti til omkring hundrede hoteller de næste par år.

Den udvidede portefølje af TUI Blue-hoteller styrker brandets synlighed og kendskab, og gæsterne får et bredere udvalg af TUI Blue-hoteller i hele verden, oplyser rejsearrangøren.

Foruden Sydeuropa og Caribien, vil rejseselskabet og dets Hotels & Resorts-segment også fokusere på vækstregioner som Sydøstasien og Det Indiske Ocean, oplyser TUI.

”Hoteller forbliver et stærkt og attraktivt vækstsegment for TUI der har mange års erfaring som udvikler, investor og operatør af hoteller. TUI er et førende turismebrand, men har manglet et hotelbrand med global tilstedeværelse og TUI i sit navn,” siger Fritz Joussen, koncernchef for TUI Group i en pressemeddelelse.

TUI Blue vil give tydelig vejledning til feriegæster og rejseagenter, som søger hoteltilbud, der passer kundernes præferencer, oplyser rejsegiganten.

TUI Blue gæster med interesse i lokale oplevelser, vil finde det rette hotel under navnet ’TUI Blue For All’.

I tråd med det tidligere TUI Sensimar hotelbrand, er ’TUI Blue For Two’ et voksenkoncept for gæster, mens ’TUI Blue For Families’ tilbyder aktiviteter til alle aldersgrupper med fokus på at dække behovene for større og mindre familier.

Andre varemærker berøres ikke
TUI’s andre hotelbrands og koncepter bliver ikke påvirket. Sideløbende med TUI Blue, vil TUI’s vækststrategi stadig fokusere på dets traditionelle RIU-brand, dets to club-brands, Robinson og TUI Magic Life, og det 5-stjernede ressortkoncept, TUI Sensatori.

Strategien om fortsat at udvide markedstilstedeværelsen, bliver ikke bare implementeret af TUI’s egne hotelvirksomheder, men også gennem partnerskab med eksempelvis Atlantica eller Grupotel samt tredjepartshoteller, oplyser TUI.

Sidste år var TUI i Danmark den tredjestørste charterarrangør med 170.000 solgte charterrejser – kun overgået af Spies og Apollo.

Relaterede artikler:

Charterrekord trods dansk hedebølge

Nyt godt resultat for TUI Group

TUI vil atter være størst i Danmark