USA-destination viste flaget i Skandinavien

Fra Philadelphia-workshoppen i København er fra venstre Martin Schmidtsdorff, salgschef hos Atlantic Link, Greg Edevane, chef for produktudvikling hos Countryside of Philadelphia, Svetlana Yazovskikh, salgschef for turisme i Philadelphia Visitors Bureau samt direktør for Atlantic Link, Karin Gert Nielsen.

TURISME: Philadelphia, mellem New York og Washington DC, havde denne uge 30 rejsebureauagenter i Danmark til workshop.

Det skete på Axel Hotel Guldsmeden i København, hvor der var nyt fra Philadelphia og the Countryside of Philadelphia. Philadelphia er denne uge på salgsturne i Skandinavien, hvor Atlantic Link er repræsentant i Norden. Dermed har USA’s femtestørste by for første gang nordisk repræsentation overfor blandt andet rejsebureauer.

Tidligere i år indgik Philadelphia Convention & Visitors Bureau (PHLCVB) kontrakt med det store danske GSA-bureau, Atlantic Link, om at få vist flaget i Norden. PHLCVB har operationskontorer i syv lande verden over, også i Skandinavien, repræsenteret af Atlantic Link.

Atlantic Link fra København beskæftiger sig blandt andet med PR, salg og marketing. I forvejen repræsenterer Atlantic en række amerikanske destinationer og en kendt hotelkæde.

Atlantic Link skal arbejde med den nordiske rejsebranche om at synliggøre Philadelphia, største by i delstaten Pennsylvania. Turisme giver årligt ca. syv milliarder kr. i omsætning i Philadelphia, oplyser Atlantic Link.

Måske mest kendt i forbindelse med Philadelphia er de gamle Rocky-film, Philadelphia-filmen med Tom Hanks (han fik en Oscar for sin rolle – der var også en Oscar til Bruce Springsteen for titelsangen ”Streets of Philadelphia”) samt gyserfilmen Den sjette Sans med Bruce Willis. Der er rundture i Philadelphia, hvor turisterne kan se steder hvor disse og andre film er optaget.

Foreløbig betjenes Philadelphia kun af fire udenlandske flyselskaber – men med amerikanske flyselskabers udenrigsflyvninger fra byen har den ruter til 35 lufthavne uden for USA.

Sidste år havde Philadelphia 644.000 oversøiske besøgende, en stigning på under en procent i forhold til året før. Disse oversøiske turister brugte 593 millioner dollars i direkte forbrug i Philadelphia, mens det generelle antal oversøiske turister til USA sidste år faldt to procent, oplyser Philadelphia Convention and Visitors Bureau (PHLCVB) og tilføjer, at 76 procent at de oversøiske besøgende kom fra markeder, hvor PHLCVB er aktiv.

Relaterede artikler:

Ekspert-rejsebureau roder med USA’s geografi

Icelandair klar til ny USA-rute

Amerikansk millionby får nordisk agent