Vi går aldrig udenom agenterne

”Vi kan udmærket have passagerer om bord, som vælger med det samme at købe endnu en tur, men vi holder stram kontrol med, at det pågældende bureau får kommissionen. Vi sælger kun gennem agenter, og det bliver vi ved med.

Til gengæld er vi nødt til at finde nye samarbejdsformer og måske en anden bestillingsform, men vi baserer fortsat vort salg på agenter, så de kan se formålet med at sælge Princess Cruises, ” sagde salgs-og marketingchef for Europa, Natalie Papoutoglou til takeoff.dk ombord på Emerald Princess lørdag i København.

”Vi ser et stigende salg fra vores danske marked, og med den aktivitet vi går ud med nu, tror jeg på endnu mere, ” fortsatte hun.

Den linie bakker regionalchef i Norden Carl-Henrik Lundh af gode grunde op, men han fastslår, at agenter også har vist øget interesse, fordi de kan se, at selskabet arbejder sammen med dem i kreativitet og aktiv prispolitik.

”Jeg vil mene, at vi ligger på niveau med Celebritys priser (RCCL), men vi har i år vist, at vi også kan komme op med ”et godt tilbud” til en loyal agent, ” fastslår han.

Emerald Princess får fast base i København hele sommeren og går på 12 dages ture til Baltikum, men den mere utraditionelle vej over Oslo, Aarhus, Warnemünde og videre til Tallin.

Halvdelen af de godt 3.000 passagerer er normalt amerikanere.

 

Skrevet af Ejvind Olesen