Vi styrker identiteten over for branchen

Travelmedia Nordic, der står bag CHECK-IN.DK og STANDBY.DK, ruster sig til de udfordrende markedsvilkår. Vi lægger ud med ny virksomhedshjemmeside og nye logoer.

Da STANDBY.DK den 20. januar i år publicerede historien, “USA-lufthavne screener for ny SARS-agtig virus“, var der ingen, der i deres vildeste fantasi kunne forestille sig, at det ville udvikle sig til en pandemi, der har kastet rejse- og luftfartsbranchen ud i sin værste krise nogensinde.

Hos Travelmedia Nordic har vi også mærket coronakrisen. Vi har aldrig haft så travlt på redaktionen med at følge de mange nyheder fra ind- og udland om udviklingen i pandemien, og hvordan den påvirker rejse- og luftfartsbranchens virksomheder – ikke alene i Danmark, men over hele verden.

Til gengæld er vores annonceindtægter faldet med op imod 75 procent, og indtægten fra vores digitale abonnementer er nu grundlaget for, at det stadig er muligt at formidle de mange nyheder.

Vigtigt med et branchemedie
Indtil videre har vi på begge vores medier, CHECK-IN.DK og STANDBY.DK samlet skrevet op imod 1.000 historier om COVID-19 og coronakrisen samt hvilke konsekvenser, det har haft for branchen. Dermed har vi fået en endnu mere betydningsfuld rolle, hvor vi har mulighed for at demonstrere, hvorfor det er vigtigt med et branchemedie.

Vores læsere må til gengæld leve med, at et stigende antal historier kommer bag betalingsmuren. Men det er nødvendigt at drive indtægter ind fra abonnementer, så vi stadig vil være i stand til at levere kvalitetsjournalistik til de mange, der ønsker at følge udviklingen i den danske rejse- og luftfartsbranche.

Det er der heldigvis mange der vil, og det kan vi også se på læsertallene. Begge vore medier har i år slået egne trafikrekorder ganske eftertrykkeligt, hvor vi i de største måneder sammenlagt har haft omkring 800.000 besøg og op imod 1,3 million sidevisninger.

Ny virksomhedshjemmeside og logoer
Selvom der har været rygende travlt på redaktionen, har det alligevel været muligt at finde tid til at etablere en virksomhedshjemmeside, der skal understøtte salget på vores medier.

Virksomheden har også fået nyt logo, og samtidig har vi designet nye logoer til vores medier, så der er en sammenhæng i det grafiske udtryk.

“Vi ønsker at signalere, at vi stadig udvikler os på trods af coronakrisen, så derfor giver det god mening at lancere en ny virksomhedshjemmeside og redesigne vores logoer, så vi kan styrke vores identitet i markedet,” forklarer Ole Kirchert Christensen, administrerende direktør for Travelmedia Nordic.

Flytter Danish Travel Awards til næste år
Den nye virksomhedshjemmeside indeholder også en kort præsenation af Danish Travel Awards, der oprindeligt var planlagt til afholdelse i begyndelsen af oktober i Cirkusbygningen i København. Det skulle have været den 25. udgave af den populære prisuddeling i den danske rejse- og luftfartsbranche, så forventningerne var store allerede ved årets begyndelse.

Efterhånden som coronaepidemien udviklede sig i løbet af foråret, indså vi dog hurtigt, at det ikke ville give mening at afholde en prisuddeling, hvor forbrugeranalysen ikke kunne gennemføres som vanligt, og hvor hele branchen samtidig befinder sig i en dyb krise.

Derfor har vi besluttet at udsætte det 25. jubilæumsarrangement til den 6. oktober 2021.

“Branchen skal nok komme stærkt tilbage, selvom genopretningen ikke ligger lige om hjørnet. Men vi har et klart ønske om at være med i den fælles kamp for at genskabe en stærk rejse- og luftfartsbranche i Danmark, og det skal nok lykkes ved en fælles indsats,” understreger Ole Kirchert Christensen.

 

Relaterede artikler:

Rejsebureaukrak og lang regeringsferie trak læsere

Læserne tog godt imod fokuseret coronadækning

Coronakrisen får større fokus