DFDS øger online-salg

Internettet har fået en afgørende betydning, når det gælder booking af rejser. Det mærker DFDS Seaways Danmark, der i første halvår af 2006 har øget sit online-salg med 50 procent i forhold til samme periode sidste år.

Der er flere årsager til den kraftige stigning i antallet af online-bookinger hos rederiets danske afdeling. Én af dem er en målrettet markedsføring af søgeord på de store internationale søgemaskiner.

Søgeords-markedsføringen har vist sig at være et effektivt instrument til at nå såvel eksisterende som nye kunder. Et godt eksempel på det er produktet PartyCruise, som DFDS Seaways Danmark bl.a. markedsfører på Google.

PartyCruise-produktet havde i alt 37.000 besøgende i årets første seks måneder, mens det blot havde 2.300 i første halvår i fjor.

En anden vigtig faktor for det voksende antal online-bookinger og -besøg hos DFDS Seaways i Danmark er rederiets samarbejdspartnere, der linker til www.dfds.dk på deres hjemmesider.

Skrevet af