Rejsebureau skælder ud på avis

Ekstra Bladet rettede fejlen i lørdags, dagen efter avisen havde bragt artikel fredag med overskriften ”Pas på løfter om billigste billet.”



Her sammenlignede avisen priser på flybilletter til seks destinationer blandt 11 rejsebureauer og søgemaskiner på internettet, bl.a. rejsefeber.dk



”Læseren af artiklen fik den opfattelse, at Rejsefeber er et meget dyrt sted at handle: I sammenligning med et andet netbureau, var vi over 4.000 kr. dyrere på en rejse til Bangkok og næsten 1.700 kr. dyrere end et andet bureau på Prag. Men Ekstra Bladet overså, at vores priser i begge tilfælde var med hotel – mens konkurrenternes priser kun var flybillet,” siger Fredrik Kinnunen, Marketing Manager hos rejsefeber, i en pressemeddelelse.



”Prisforskellene var så store, at det undrer os, at der ikke ringede nogen advarselssignaler hos journalisten, før man bragte historien”, siger Kinnunen og tilføjer:



”Vi ringede samme dag til journalisten og Ekstra Bladet bragte en rettelse i lørdagens avis. Men de, som ikke læste rettelsen, må have indtryk af, at Rejsefeber er et meget dyrt sted at handle. Det kan få konsekvenser for vores salg og troværdighed, men ingen for Ekstra Bladet – et dementi er fint, men hvor mange læser det?”



”Måske kan dette være et oplæg til dialog i rejsebranchen om, hvad vi skal acceptere – og hvordan vi forholder os til, i vores øjne, useriøs journalistik som kan have kritisk betydning for vores forretning og troværdighed i mediebilledet,” siger Fredrik Kinnunen.

Skrevet af