Kvinder klager over beskidte hotelværelser

Det viser omfattende undersøgelse fra Star Tour, Norges største udbyder af charterrejser. Denne sommer rejser 600.000 nordmænd på charterferie.



Gry Berg Enger, ansvarlig for reklamationsafdelingen hos Star Tour Norge siger, at klager over rengøringen af hotelværelset, eller mangel på samme, var største klagepunkt sidste år, fulgt af klager over selve hotelværelset samt støj fra trafikken og andre gæster.

Mændene klager typisk over at badekarets vandafløb ikke funker eller at lampen på natbordet ikke virker.



I fjor klagede en ud af 50 af Star Tours norske rejsende efter hjemkomsten. Tallet er faldende.



Star Tours klagechef siger, at der er to tendenser inden for klager: Den veldisponerede og velargumenterede klage fra kunder som nøje har læst om rejsens vilkår og regler – og så de der klager efter at have set forbrugerprogrammer på tv og tror man kan få erstatning for den allermindste ting…



En andet stigende klagepunkt er fulderikker på flyet – klagerne kommer i øvrigt typisk fra den person, flyselskabet ikke gad have med hjem, disse klager får dog sjældent medhold…

Skrevet af