Også krydstogtboom i charterbranchen

Der var engang, hvor krydstogt osede af højere og navnlig ældre middelklasse. Det var dengang. I dag efterspørges den flydende ferieform i mange udgaver og prisniveauer af alle aldersklasser og sociale lag.

Star Tour har ifølge egne oplysninger allerede solgt halvdelen den kommende vinters krydstogter.



”Mange af vores krydstogter er med gode middelklasseskibe, for eksempel i Middelhavet og Rødehavet. Prisen på en uges krydstogt med helpension kan nemt konkurrere med prisen på en uges almindelig charterferie, det er selvfølgelig én årsag til, at denne ferieform stormer frem,” siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour Danmark.



Star Tour forventer at sælge over 3.000 krydstogter i 2005, og kalkulerer med 20 % stigning igen i 2006.



”Vi satser endnu mere på krydstogter i fremtiden, fordi stadig flere er interesserede i ferie på den måde. Vi giver fx som første rejsearrangør i Danmark mulighed for køb af krydstogter online, og inden jul udkommer vi med et helt nyt krydstogtkatalog,” siger Stig Elling.



De mest populære krydstogter for vinteren 05/06 hos Star Tour er: Kanarieøerne med Marokko og Madeira, Rødehavet med Egypten og Jordan samt Thailand med Malaysia, fulgt af en uge på Phuket.



Otte ud af ti af Star Tours krydstogtkunder vælger en uges strandferie efter krydstogtet.



Danmarks Radio 1 sender i eftermiddag fra kl. 13-15 et to timers tema om netop krydstogter, verdens hurtigst voksende ferieform.

Seerne kan bl.a. møde en dansk krydstogtkaptajn samt besøge verdens foreløbig største krydstogtskib, Queen Mary II.

Skrevet af