Luksuskahytter sælger bedst

DFDS Seaways har de seneste to uger haft det ene af de to skibe på sin største passagerrute, Pearl of Scandinavia, på værft i Fredericia. Her er gennemført en omfattende renovering af luksuskahytterne. For millioninvesteringen har skibet nu 21 splinternye af disse kahytter, bl.a. familiekahytter med fire sengepladser.



DFDS’ country manager for Danmark og Sverige, Kim Heiberg, siger til Take Off:



”Vi kan egentlig ikke mærke krisen, udover at der bookes senere end tidligere, kunderne er lidt afventende – men danskerne vil stadig rejse, og januar ser bedre ud end samme måned i fjor. Vi vil nu sætte ind og blive mere synlige på markedet, navnlig overfor grupper.



Og fordi vi i snit har 92 % belægning i luksuskahytterne, har vi nu foretaget opgraderingen af dem. De sælges bl.a. til virksomheder i forbindelse med konferencer.”



Inventaret i alle skibets Commodore de Luxe og Owners Suites er udskiftet. Der er nye senge, garderober, minibarer, gardiner, tæpper og lamper samt 32 tommer fladskærme.



Under renoveringen af Pearl blev de to Owners Suites ombygget til fire Commodore de Luxe. Mellem disse fire kahytter er der nu døre, så passagerer, der rejser sammen, har direkte adgang til hinandens kahytter.



For at imødekomme et stigende behov for luksuskahytter med plads til mere end to personer, har DFDS udvidet to Owners Suites og tre Commodore de Luxe med ekstra sengepladser i form af en sovesofa.





HB

Skrevet af