Star Tour: Konkurrencen bliver hård i rejsebranchen

Konkurrencen på rejsemarkedet er så hård, at der skal mere til end traditionelle charterrejser for at overleve, mener administrerende direktør i Star Tour, Birthe Madsen.
Den moderne turist kræver mere end blot flyrejse og hotelophold, og derfor har Star Tour i de senere år satset på TEMA, som er rundrejser med fokus på kultur, natur, mad, vandring, storbybesøg eller cykelture.

Star Tour vil ikke droppe den klassiske charterrejse, men Birthe Madsen mener, at der skal mere til for at overleve – også med hensyn til volumen.
”I fremtiden, tror jeg, vil vi ikke se ret mange selskaber med blot 50.000-100.000 gæster årligt. Det er vigtigt for os konstant at udvikle alle stadier af rejsen. Vi skal gøre folks ferier fantastiske fra det øjeblik, de bestiller rejsen, til de er hjemme igen. Det betyder for eksempel, at vi tilbyder Guide Online gratis fra næste sommer, så man kan spørge og få svar fra guiderne på mail og sms både før, under og efter rejsen. De små charteroperatører har ikke kapital til denne form for produktudvikling, og derfor ser vi i øjeblikket, at flere bureauer er kommet på udenlandske hænder,” siger hun.

(Morgenavisen Jyllands-Posten, d. 8. september, 2007).

Skrevet af