Der bliver caribisk stemning i Messecenter Herning under Ferie for Alle den 22-24. februar næste år. Foto: MCH/Lars Møller.

30 rejsebureauer klar med Caribien-rejser i Herning

Caribien bliver partner ved Ferie for Alle 22-24. februar næste år. Der håbes igen på 60.000 gæster til de over 1.000 udstillere i Messecenter Herning til Skandinaviens største feriemesse.

”De fleste af Ferie for Alles cirka 60.000 årlige besøgende kommer på grund af udlandsrejserne – og samlet køber omkring ti procent af gæsterne rejser på messen,” sagde chefen for Ferie for Alle, Anders Ladefoged Mortensen, for nylig ved debatmøde hos Danske Rejsejournalister.

Og Messecenter Herning, MCH, kommer stadig tættere på næste års store feriemesse. Her kan de besøgende søge inspiration til safari i Afrika, ny campingvogn, storbyferie i New York, et badehotel i Danmark, dykkerferie på Bali, kør-selv-ferie til italiensk campingplads eller en golfrejse til Thailand.

”Vi gør vores for, at Ferie for Alle 2019 bliver turen og tiden værd. Målet er, at messen er en oplevelse i sig selv,” siger Anders Ladefoged Mortensen i pressemeddelelse fra MCH og tilføjer, at igen næste år er alle de store danske charterbureauer på Ferie for Alle.

Cigarrulning og Cuba-bil
Partner på Ferie for Alle 2019 er Caribien. Det betyder ekstra fokus på øerne mellem Nord- og Sydamerika. Og smagsprøver på dans, cigarruller, romsmagning, musik og en ægte cubabil. Og naturligvis rådgivning og inspiration fra de cirka 30 rejsebureauer, der tilbyder rejser til Caribien – fra badeferier til rundrejser og krydstogter.

Et af bureauerne med rejser til Caribien er Bravo Tours med blandt andet Cuba og Den Dominikanske Republik på menuen. ”I Caribien finder man eksotisk rejsemål med kridhvide strande, blåt vand, palmer og et bredt spekter af feriemuligheder. Man kan vælge den magelige ferie eller en med masser af oplevelser med kultur og historie,” siger Peder Hornshøj, administrerende direktør i Bravo Tours og tilføjer:

”Meget er digitaliseret i dag, hvor folk booker rejser online. Derfor er Ferie for Alle så populær, for messen bringer mennesker sammen og arrangører og besøgende møder hinanden i øjenhøjde.

Det personlige møde gør forskellen, for arrangører og kunder. Internettet kan skabe overskuelighed, men også stor uoverskuelighed, for der er ingen service eller rådgivning. Mange kunder har brug for at blive bekræftet i deres valg, og det kan vi gøre – eller hjælpe med at finde det, der passer bedst til dem,” siger Peder Hornshøj.

Relaterede artikler:

Stor dansk stigning til caribisk feriemål

Rigtigt indhold afgørende for rejsemesser

Atter over 60.000 besøgende til Ferie for Alle