Sterling-strategi koster charterkunder

Charterbureauerne opfatter Sterlings tilbud om billeje og hotelreservation som konkurrence, og det var bl.a. medvirkende til, at Star Tour fravalgte selskabet

”Det er et klart irritationsmoment, der har været med i overvejelserne, da vi valgte i stedet at lave kontrakt med SAS”. Så kontant udtrykker salgsdirektør i Star Tour, Stig Elling sig om Sterlings tiltag med at tilbyde de flyrejsende supplerende ydelser som billeje og hotelværelser.


Elling får opbakning fra Falk Lauritsen Rejser, hvor Søren Falk Lauritsen betegner tiltagene fra Sterling som ”ikke særlig sympatiske. Falk Lauritsen afviser dog, at lavprisselskabets konkurrerende initiativer isoleret set vil få charterbureauet til at skifte leverandør af flysæder.


Hos Sterling forklarer informationsdirektør Niels Brix, at Sterlings nye tiltag er en reaktion på en generel markedsudvikling. Brix understreger, at når charterbureauer og lavprisselskab ”til en vis grad går efter de samme kunder” er flyselskabet også nødt til at sikre sig en vis markedsandel på dette, mere ”flydende marked”.
(Børsen d. 21.03.2006)

Skrevet af