Langfingrede hotelgæster koster kassen



Ifølge den norske hjemmeside DinSide.no tager næsten hver fjerde hotelgæst lidt ekstra med hjem i kufferten – og det er ikke kun badekåberne, det går ud over.



Kreativiteten er stor, når det drejer sig om at få en ekstra souvenir med hjem: Et norsk hotel har oplevede at få stjålet sine guldfisk fra akvariet i receptionen, og dynerne er også særdeles populære – ikke mindst blandt logerende fra lande, hvor dynetraditionen ikke er så udbredt som i for eksempel Skandinavien.



Ifølge brancheorganisationen American Hotel & Lodging Association mister de amerikanske hoteller hvert år værdier for op mod 100 mio. dollars på grund af deres langfingrede gæster.



Ifølge hotelkæden Holiday Inn er en af de mest populære ”ferieminder” vaskeklude – hvert år mister kæden omkring 100.000 af slagsen.



Men det er ikke kun de bløde frotté-varer gæsterne negler: Flere hoteller har oplevet at mangle toiletsæder og børsten, der bruges til at gøre toilettet rent med. En enkelt uheldig hotelejer har oplevet at få stjålet sin hund, en anden har mistet et dørhængsel, mens en gæst på et tredje hotel havde taget dørspionen med sig fra hotelværelset.



Her er en top-10 over de mest udbredt stjålne effekter fra hotelværelser: Vaskeklude, håndklæder, badekåber, toiletpapir, elektriske pærer, toiletbørste, strygejern, kaffemaskine/el-kedel, sengetøj og toiletsædet.


Skrevet af