Star Tour: Rejsekataloget overlever

I sidste uge udtalte Apollos direktør, Jan Lockhart, at rejsekatalogets tider snart var forbi, men det er det i hvert fald ikke hos Star Tour, lover salgsdirektør Stig Elling: ”Der er fortsat behov for kataloger til inspiration og til sammenligning. Undersøgelser viser, at en typisk kunde i snit har tre kataloger at sammenligne med, når ferierejsen skal findes. At sammenligne mellem så mange hjemmesider er besværligt. Alene derfor vil kataloget fortsat bestå.” Ellings standpunkt bakkes op af en meningsmåling foretaget blandt Star Tours gæster. Den viser, at 70 pct. af de adspurgte mener, at kataloget er ret eller meget vigtigt, mens 30 pct. oplyser, at de bruger kataloget og internettet på samme tid.
Star Tour trykker i dag 40 pct. færre kataloger end tidligere pga. den øgede brug af internettet, og Stig Elling forventer, at det tal vil falde yderligere 10-15 pct. over en fire-årig periode, ”men så kan vi heller ikke spare flere”, fastslår Stig Elling.
(Berlingske Tidende, 11/12)

Skrevet af