VisitBritain lukker dørene

Det engelske turistråd, VisitBritain, lukker 24. august sin butik i Møntergade i København for PERSONLIGE henvendelser.



Marketing, servicering af rejsebranchen og mediekontakt vil blive videreført fra en ny adresse i København, hvor opgaverne bl.a. er introduktion af en ny hjemmeside til det danske marked samt to store kampagner for 2004/2005.



Lukningen sker, oplyser VisitBritain, som en del af en global strategi for at kunne arbejde i et stadigt mere konkurrencepræget marked. Fokus vil blive styrket på markedsføring, især via nettet, for at øge kommunikationen om Storbritannien som rejsemål.



Strategien medfører derfor, at ekspedition af danske henvendelser om feriemuligheder i Storbritannien, rekvirering af brochurer og bestilling af billetter til events eller transport fra 24. august overgår til telefonen eller via VisitBritains danske hjemmeside: visitbritain.com/dk.



BEGRÆDER UDVIKLINGEN




Forelagt meddelelsen om lukningen, siger Danske Rejseskribenters formand, Ejvind Olesen:



”Det er en sørgelig udvikling i disse år med turistkontorer, som bliver lukket. Det ene efter det andet. Vi gav for tre år siden Europæiskes Rejsepris til BTA/VisitBritain, fordi de var i øjenhøjde med kunderne og havde et glimrende servicekontor i Møntergade. Et af de få i gadeniveau, som fortsat mente, at den direkte kontakt med landets gæster ofte bliver indledt på den måde.”



”Der går en bølge af lukninger og nedskæringer og oprettelse af callcentre gennem turisterhvervet for tiden. Derfor er jeg nu ekstra glad for, at vi i år valgte Det tyske Turistkontor i København som prismodtager, fordi man hér taler med sine kunder – og giver sig tid til at yder service. De andre fortjener egentlig, at det hele ender med færre besøgende. Den risiko håber jeg, de har kalkuleret med.”

Skrevet af