MCH-teamet bag Ferie for Alle ved åbningen af onlineversionen sidste fredag. Fra venstre Johan Krog, salgsansvarlig for Udland, projektkoordinatorerne Johnny Frandsen og Cecilie Høgedal Kjølhede samt projektchef Anders Ladefoged. Med i teamet er også Lissa S. Pedersen, salgsansvarlig for Danmark/Udeliv samt Knud Sørensen, projektleder Camping. Foto: MCH.

75.000 onlinebesøgende til årets Ferie for Alle

I dag skulle årets fysiske Ferie for Alle være begyndt i Messecenter Herning. I stedet tilbød MCH under coronakrisen, at sidste års udstillere gratis at koble sig på feriemessens hjemmeside.

25-27. februar 2022. Det er datoerne for Ferie for Alle næste år. Her håber Messecenter Herning igen at kunne byde fysisk velkommen til Skandinaviens største rejsemesse, som MCH i 2020 nåede at afvikle med over 63.000 besøgende på de tre weekenddage sidst i februar. Få uger efter lukkede det meste af rejseverden på grund af coronakrisen.

I år er der også Ferie for Alle, dog kun i en onlineversion, men som vanligt opdelt i messens fem hovedområder: udlandsrejser, camping, Danmarksferie, golf og udeliv.

Via messens hjemmeside, Ferieforalle.dk, har MCH tilbudt sidste års udstillere gratis at kunne blive linket op og på den måde at kunne præsentere onlinebesøgende for messetilbud, rejseforedrag, konkurrencer og så videre.

Via feriemessens hjemmeside har der været adgang til 250 inspirationsopslag, 100 messetilbud, 56 liveudsendelser og 20 konkurrencer, oplyser MCH.

Vidste ikke hvilke værdi, vi kunne tilføre
Onlinemessen åbnede sidste fredag og slutter nu på søndag. ”Vi gjorde det gratis for udstillere, der havde en fysisk stand på sidste års Ferie for Alle, at deltage i onlinemessen i år. Gratis fordi vi jo ikke vidste, hvilken værdi vi kunne tilføre dem med online-versionen,” siger feriemessens projektchef, Anders Ladefoged Mortensen, til STANDBY.DK og fortsætter:

”130 af sidste års udstillere har taget imod tilbuddet om at være med på Ferie for Alle Online. Det er et alternativ, når vi nu ikke kunne gennemføre den normale messe. Det har været dejligt at mærke al den positivet fra udstillerne efter vi præsenterede onlinekonceptet for dem i december.”

Anders Ladefoged Mortensen tilføjer, at MCH nærmest kun har hørt, at alle savner Ferie for Alle som mødestedet med gæster, kunder,  kolleger, konkurrenter og så videre.

Håber vi kunne bidrage
”Alle er glade for alternativet, men glæder sig til den rigtige version af Ferie for Alle i 2022. Vi er taknemmelige for opbakningen til onlinemessen og håber vi har kunne bidrage en lille smule til at der igen kan komme gang i rejse- og feriebranchen, når det bliver muligt,” siger Anders Ladefoged Mortensen.

Ifølge projektchefen havde onlineversionen af Ferie for Alle torsdag haft cirka 75.000 brugere, heraf omkring 50.000 unikke brugere, siden onlinemessen åbnede fredag i sidste uge.

”Vi kan se, at brugerne i gennemsnit opholder sig lang tid på Ferieforalle.dk. Mange udstillere har lavet egne direkte kampagner med onlinemessen, men linker så direkte til deres egen hjemmesider,” siger Anders Ladefoged Mortensen og tilføjer: ”Den trafik kan vi jo ikke måle, men vi har fået flere tilkendegivelse fra udstillere, der har sporet rigtig god trafik fra vores hjemmeside og har fået mange nye leads i perioden.

Relaterede artikler:

Udenrigsminister signalerer mulig åbning for rejser

100 udstillere til onlineudgaven af Ferie for Alle

MCH aflyser 2021-udgaven af Ferie for Alle

Messecenter Herning fyrer hver fjerde medarbejder

2.043 flere besøgte weekendens Ferie for Alle