800.000 på charterferie til sommer

star tour ferieDet er højsæson for bestilling af sommerrejser og 800.000 danskere ventes at tage på en charterferie i sommeren 2015, og tendenserne tegner sig allerede tydeligt.

”Vi kan se, hvordan de mest markante tendenser fra sidste sommer er stigende i sommeren 2015. Danskerne er til nemme, skræddersyede ferier, hvor der skal være mulighed for aktivitet, motion og oplevelser, og flest vil have en høj standard”, siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

1. Efterspørgslen efter hoteller med privat pool eller terrasse stiger. I dag tilbyder hver tiende Star Tour hotel privat pool eller direkte adgang til swimmingpoolen – kaldet et swim-up room.

2. Flere vælger skræddersyede hoteller. Hotellets tilbud er ofte vigtigere end hvilken destination, man rejser til. Skræddersyede hoteller er designet med tydelige zoner, for eksempel voksenpool i den ene side af hotellet, og swimmingpool for børn i anden og voksne zoner i restauranterne.

3. Danskerne fortsætter med at investere lidt ekstra på ferieluksus. I charterverdenen er skridtet fra midt- til højklassehotel relativt lille i forhold til pris, og derfor ses luksustrendens også så tydeligt indenfor charterrejser.

4. Tendensen til at ville være aktiv vil fortsætte ind i 2015. Nogle vil træne hver dag, andre bare engang imellem. Fælles er, at de vælger et hotel, hvor der er muligheder for alle aktive.

5. Efterspørgslen efter kortere ture med specifikke emner, der kombinerer rejsen med en interesse eller en hobby stiger. Flere vælger tematiske weekendture som vandreture i Skotland med besøg på whiskydestilleri eller en temarejse med mad og vin i Toscana. De rejser gerne flere gange om året, og vælger ofte kombinationsrejser.