Stigende sommersalg hos DFDS Seaways

Sommersalget på ruten mellem København og Oslo går over al forventning. Allerede nu kan rederiet notere store stigninger i forhold til samme periode sidste år.

Fremgangen har flere årsager, én af dem er indførelsen af et nyt prissystem. DFDS Seaways har tilladt sig at have høje forventninger til dette års sommersalg på ruten København-Helsingborg-Oslo.

”Vi havde regnet med en passagervækst på op i mod 10 procent i sommer sammenlignet med samme tidspunkt sidste år. Men sådan som det ser ud lige nu, ligner det mere en stigning på omkring 20 procent,” udtaler Jes Svare, Country Manager for DFDS Seaways Danmark.

En af hovedårsagerne til fremgangen er, at det er lykkedes DFDS Seaways at få mere ferietrafik på de to skibe mellem København og Oslo, m.s. PEARL OF SCANDINAVIA og m.s. CROWN OF SCANDINAVIA.

Salget af transportprodukter er således steget betydeligt i forhold til 2005. I foråret indførte rederiet et nyt prissystem med ”flydende” priser. Det betyder store fordele for kunderne, hvis rejsen bookes i god tid eller på afgange med mindre efterspørgsel.

Mange danskere har reageret på dette og valgt at køre bilen om bord og sejle med DFDS Seaways til Norge.

En anden årsag til det stigende sommersalg er en øget interesse for rederiets MiniCruise- produkter, ikke mindst pga. de mange nye aktiviteter på Oslobådenes soldæk og lanceringen af et attraktivt musikprogram med kunstnere som f.eks. Lars H.U.G. og Cæcilie Norby om bord.

Desuden vælger flere og flere af de oversøiske turister, der besøger Danmark, bl.a. japanere og amerikanere, at sejle med DFDS Seaways’ skib på København-Helsingborg-Oslo ruten som en del af deres Skandinavien-rundrejse.

Skrevet af