Vejen til den svenske sne

VisitSweden går utraditionelle veje for at hjælpe danskerne med at finde vej til broderlandet.



Årets vinterkampagne på det danske marked starter med et 76-sider stort journalistisk magasin, der sætter fokus på Sverige som den oplagte vinterdestination.



Ikke mindst for de mange danske børnefamilier.



Magasinet udsendes i 400.000 eksemplarer og distribueres af Post Danmark. Der er ikke tale om en reklametryksag i gængs forstand.



Magasinet er skrevet af journalister, som alle har stor erfaring fra de svenske pister og løjper, og de kan derfor videreformidle en lang række gode og nyttige oplysninger.



Med det nye magasin håber det svenske turisterhverv at give danskerne større viden om Sverige som ferieland og i første omgang med vinterferiemulighederne.



– Vi ved, at mange danskere er begejstrede for de svenske skidestinationer. Men vi oplever også, at der er ganske mange, der ikke præcist nok ved, hvad Sverige har at tilbyde. Derfor forsøger vi med bl.a. magasinet at finde nye veje at kommunikere på, og vi tillader os at mene, at vi er lykkedes ganske godt med et miks af læseroplevelser og faktaoplysninger, som bør kunne styrke interessen omkring ferielandet Sverige.



– Samtidig håber vi, at magasinet også vil være en god hjælp i planlægningen, når feriedrømmene skal realiseres i den svenske fjeldverden, siger VisitSwedens Regions chef, for Region Nord Patric Lindström. Han tror også på, at kampagnen og det nye magasin vil betyde, at man den kommende vinter vil støde på flere danskere og meget gerne flere forskellige steder i de svenske fjelde end tidligere. Og gerne både dem, der er rene novicer på ski og dem, der ikke kan få sorte pister og udfordringer nok.



Magasinet Sverige er det umiddelbart mest håndfaste bevis på årets vinterkampagne på det danske marked, som beløber sig til lige godt seks millioner kroner. Andre platforme, der skal bære, er hjemmesiden www.visitsweden.com, der er nyrelanceret, og hvor brugerne bl.a. kan følge en dansk familie på skieventyr rundt i Sverige. En nem, hurtig og hyggelig måde at danne sig et overblik over de mange muligheder i danskernes nærmeste Snerige.



Vinterkampagnen komplementeres derudover af omfattende annoncering i trykte medier, en større tv-reklame sammen med Stenaline, bannerannoncering, brochuredistribution, presserejser m.m.



Ønskes nærmere oplysninger om årets svenske vinterkampagne på det danske marked eller om det nye magasin ”Sverige” kan presseansvarlig Charlotte Jorlén træffes på tlf. +45 26 16 13 76 eller Regions chef for VisitSweden Region Nord Patric Lindström på +45 28 80 13 74


Skrevet af