Udsigten fra et af de nyeste Hilton-hoteller i Florida, nemlig Faro Blanco Resort & Yacht Club under varemærket Curio by Hilton. Dette ligger i byen Marathon i den allersydligste del af delstaten, Florida Keys. PR-foto: Hilton.

Hilton har nu 500 hoteller – blot i én USA-stat

På verdensplan har Hilton over 8.600 hoteller fordelt på 24 varemærker. I Florida har giganten netop passeret 500 hoteller. Hiltons loyalitetsprogram har globalt over 218 millioner medlemmer.

De nu over 500 Hilton-hoteller i Florida er fordelt på 17 af den amerikanske hotelgigants 24 brands – og der er mere på vej. I pipelinen er der næsten 140 bekræftede kommende Hilton-hoteller i The Sunshine State, skriver Hilton i en pressemeddelelse.

Hilton forklarer ekspansionen med flere faktorer, ikke mindst at Florida sidste år tiltrak 143 millioner turister, primært amerikanere. Ny rekord.

Hilton skriver også, at de nu 500 hoteller i Florida er en fordobling på bare 10 år; det første Hilton i Florida havde premiere i 1982. Det fremgår ikke af pressemeddelelsen, hvordan Hilton-hotellerne er fordelt over Florida, for eksempel hvilke byer der har flest.

Blandt de nye eller nyere Hilton-varemærker i Florida er brands som Curio Collection by Hilton, Tapestry Collection by Hilton, Canopy by Hilton og Tempo by Hilton.

”Vi er stolte af at have introduceret et stigende antal af vores varemærker i Florida, der navnlig er et rejsemål for leisure-rejsende,” siger John Koshivos, udviklingsdirektør for Hilton i det sydøstlige USA.

218 millioner bonusmedlemmer
Foreløbig har Hilton mere end 8.600 hoteller og resorts med næsten 1,3 millioner værelser og suiter globalt fordelt over 139 lande og territorier.

Stort hos Hilton er også koncernens konstant voksende loyalitetsprogram, Hilton Honors, med foreløbig over 218 millioner medlemmer på verdensplan.

Hampton by Hilton er største varemærke
Det største varemærke i Hilton-koncernen er Hampton by Hilton, sidste år tog koncernen Hampton nummer 3.000 i brug.

Hampton by Hilton regnes som et mellemklasse-varemærke i den højere ende. Og af de foreløbig over 3.000 Hampton-hoteller er 2.350 i USA med næsten 250.000 værelser, Asien – navnlig Kina, er næststørste region med over 330 Hampton-hoteller; såvel Canada som Europa har begge op mod 150 Hampton-hoteller; resten er de andre lande, oplyste Hilton.

Efter Hampton by Hilton er Hilton Garden Inn det næststørste varemærke i koncernen. De tre efterfølgende Hilton-brands, målt i antal hoteller, er DoubleTree by Hilton, Home2 Suites by Hilton og Hilton Hotels & Resorts.

 

Relaterede artikler:

Dansk USA-rejsebureau: Vi fraråder Florida i orkansæsonen

Marriott: Verdens største hotelkoncern har jubilæum i Europa

Albatros Travel-ejer: Det betyder vores USA-boykot