Turistbureauerne og VisitDenmark har i mange år samarbejdet, nu formaliseres det i en egentlig aftale. Aftalen udvider samarbejdsfladerne og styrker den fælles indsats over for turisterne.
”Turistbureauerne spiller vigtig rolle, når det gælder om at indfri de oplevelsesløfter, VisitDenmark gennem den internationale markedsføring giver turisterne. Med aftalen forpligter vi os til at skabe større og koordineret synlighed om Danmark som besøgsland,” siger adm. direktør Dorte Kiilerich, VisitDenmark.
Det kommende år vil parterne bl.a. tydeliggøre sammenhængen. Fx skal hjertelogoet, som VisitDenmark anvender i markedsføringen af Danmark, være i bureauernes vinduesdekoration. Samtidig vil VisitDenmark bruge turistbureauernes grønne og røde I’er i markedsføringen, så turisterne er klar over, hvor de kan forvente et godt værtskab.
Regeringen investerer de kommende år millioner af kroner i international markedsføring af Danmark. Der er bl.a. afsat 60 millioner kr. til en øget turismeindsats.
”Hvis vi skal sætte Danmark på verdenskortet, kræver det et endnu tættere samarbejde mellem aktørerne i dansk turisme. Samarbejdsaftalen med turistbureauerne er et bevis på, at der er stor vilje til et forpligtende samarbejde i dansk turisme, siger Dorte Kiilerich.
Samarbejdsaftalen gælder fra 1. september i år til udgangen af 2009 og er indgået mellem VisitDenmark, Danske Turistchefer og Danske Turistforeninger.
Tagget med: VisitDenmark

STANDBY.DK Nyt om rejser

