All-inclusive steg 200% på to år

På bare to år er der knap 200% flere danskere, der har valgt denne ferieform, hvor man køber fly, hotel, alle måltider, mellemmåltider, snacks og lokale drikkevarer hjemmefra. I 2007 var der mellem 40.000 og 45.000 danskere på all-inclusive ferier og i 2009 vil der være ca. 125.000.

 

”Det er især børnefamilier og generationsrejsende, hvor man typisk er 8-14 af sted sammen, der køber all-inclusive. Det er en så stærk trend, at stort set alle nyere hoteller enten er fuldt ud all-inclusive eller tilbyder det som tilkøb. Jeg tror, at vi vil se en yderligere fordobling af all-inclusive ferier i løbet af 4-5 fem år”, mener Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

 

For fem år siden havde Star Tour under 10 all inklusive hoteller og i år er der 125 at vælge blandt over hele verden.

 

”All inclusive betyder først og fremmest, at feriebudgettet ikke løber løbsk, og det er mange opmærksomme på i disse tider. Dernæst er det nemt og komfortabelt, og kvaliteten er steget til et meget højt niveau i dag, i forhold til da konceptet fødtes i Caribien og Nordafrika”, siger han.

Skrevet af Flemming Juul