Nyt magasin skal hente danske til Sverige

Magasinet, der er trykt i 400.000 eksemplarer skal fremover komme fire gange om året følgende årstidernes udbud af aktiviteter. Selv om magasinet er gratis og distribueres af Post Danmark er der ikke tale om en reklametryksag i gængs forstand. Magasinet er skrevet af uafhængige journalister, som alle har erfaring fra de svenske pister og løjper.

Der er artikler om tre generationer på skiferie sammen, om dagsudflugter til den svenske sne, snebørnehaver, og om det klassiske Åre, der beskrives side om side med andre populære svenske skidestinationer.

”Vi ved, at mange danskere er begejstrede for de svenske skidestinationer, men vi oplever også, at der er ganske mange, der ikke præcist nok ved, hvad Sverige har at tilbyde. Derfor forsøger vi at finde nye veje at kommunikere på, og vi mener, at vi er lykkedes ganske godt med et miks af læseroplevelser og faktaoplysninger, siger VisitSwedens regionschef, for Region Nord, Patric Lindström.


En anden platform er hjemmesiden www.visitsweden.com, der er relanceret, og hvor brugerne bl.a. kan følge en dansk familie på skieventyr rundt i Sverige.

Skrevet af