Tobago er en del af den caribiske østat Trinidad & Tobago. Foto: Tobago Tourism Agency Limited.

Caribisk rejsemål vil være mere kendt i Skandinavien

Turistmyndighederne på Tobago har fået kontrakt med det store GSA-bureau Aviareps om at få vist flaget mere tydeligt i Danmark, Sverige og Norge.

Mens østaten Trinidad & Tobago indtil for nogle år siden havde fælles repræsentation i Skandinavien, har Tobago, den mindste af de to øer i den caribiske stat nu valgt at lade sig repræsentere af Aviareps i Danmark, Sverige og Norge.

Tobago Tourism Agency Limited, i daglig tale TTAL har nemlig indgået kontrakt om at Aviareps med omgående virkning skal promovere den caribiske ø. Aviareps er blandt andet valgt som følge virksomhedens store erfaring med at repræsentere såvel flyselskaber som destinationer verden over.

Driftsdirektør i Aviareps, Thomas Drechsler, siger i en pressemeddelelse: ”Det er en ære at skulle samarbejde med og repræsentere TTAL i Sverige, Norge og Danmark – dette vil vores teams i de tre lande gøre på bedste vis overfor såvel rejsebureauer som medier – for at være med til at tiltrække flere besøgende fra Skandinavien til Tobago.”

Kontrakten med Aviareps er en del af TTAL’s overordnede plan om at udbrede kendskabet til den caribiske destination og få præsenteret øens mange muligheder for i dette tilfælde besøgende skandinaviske turister som led i en autentisk caribisk oplevelse.

Louis E A Lewis, direktør for Tobago Tourism Agency, siger i pressemeddelelse fra Aviareps:

“TTAL har fokus på at øge sin udvikling af og tiltrækningskraft overfor det skandinaviske marked – det skal ske såvel overfor rejsebranchen samt overfor forbrugerne. Ved at gøre Aviareps til vores skandinaviske markedsrepræsentant, mener vi at have fundet den rette partner for et fortsat og meningsfuldt engagement overfor skandinaviske rejsebureauer, medier, influencers og forbrugere – alt sammen for at søge at tiltrække et øget antal turister fra de skandinaviske lande til Tobago.”

Pressemeddelelsen fra Aviareps oplyser ikke antallet af skandinaver, der sidste år besøgte Tobago.

Ny kampagne for flere turister
I oktober sidste år søsatte TTAL sin nyeste konceptkampagne, ”Tobago Beyond,” der skal tiltrække et stigende antal besøgende til øen.

Her slår turistmyndighederne blandt andet på, at Tobago er meget uberørt af storturisme og at der venter de besøgende store overraskelser i blandt andet den smukke natur. Kampagnen har undertemaer med fokus på hav og stand, den lokale kultur, indbyggerne, kulturarv, økoturisme, natur, romantik og bryllupper.

Aviareps har i følge egne oplysninger 66 kontorer i 48 lande. Koncernen repræsenterer over 100 flyselskaber på en række markeder samt 150 kunder indenfor turisme, destinationer, rejsemål, hoteller og så videre.

Udover at være GSA (General Sales Agent) for en lang række turismeorganisationer, sælger Aviareps også ydelser indenfor digital marketing, PR, annoncekampagner, IT-løsninger, konsulentvirksomhed, lufthavnsmarketing samt promotion overfor blandt andet rejsebureau og forbrugere.

Relaterede artikler:

Thailand tiltrækker atter flere nordiske turister

Ferie for Alle atter over 60.000 besøgende

PR-bureau åbner niche med fokus på salg