Optimisme hos DFDS

DFDS Seaways, der er en del af DFDS, fik i fjor et driftsresultat på 120 mio. kr., en fremgang på 64 mio. kr. Ganske vist faldt passagertallet en smule, men der var bedre indtjening, og den linie skal fortsætte. Mere fokus på oplevelsesrejsen og indholdet end på billetpris og destination.



I det lys skal den seneste investering på næsten 100 mio. kroner i modernisering af de to Oslo-skibe. Sammenlagt fik DFDS et resultat før skat på 201 mio. kr., og det er en stigning på 28 procent.



For passagertrafikken er målet mere salg via internettet for at konkurrere med lavprisselskaberne i luften. I fjor blev 15 procent solgt via nettet, året før var det 10 procent – og i 2007 er målet et salg på internet på 50 procent af samtlige billetter. Her går det hurtigst i Holland, der allerede er ved at nå målet.



I sin beretningen fastslår bestyrelsen, at der er god balance i behov og flådens sammensætning. Det lover i sig selv ikke for meget. Men senere fastslås dog, at der er planlagt salg og køb af et passagerskib i den kommende to-års periode.

Skrevet af