Cimber A/S skal have flere piloter

Jørgen Nielsen.

Foreløbigt skal man bruge otte mere og det samme antal kabinepersonale samt endnu et fly, efter at en ny aftale er indgået med SAS om to ATR-fly mellem Billund/Aarhus og København.

Cimber A/S har udvidet kontrakten med SAS. Ud over de fire CRJ 200 fly og et enkelt ATR propelfly, som allerede i dag er i sving og skal fortsætte, kommer endnu et ATR fly i gang på indenrigsruterne fra april.

”Vi er selvsagt glade for den nye aftale og har mod på at komme i gang. Vi må regne med, at vi i hvert fald skal bruge otte piloter og otte besætningsmedlemmer ud over den stab, vi har i dag,” siger direktør Jørgen Nielsen til standby.dk.

”Vi skal også bruge en ATR 72 mere, men det bliver ikke noget problem med de kontakter og forbindelser, vi har.

Hvordan selve flyplanen bliver ved vi ikke endnu. Det skal SAS jo afgøre, men vi skal i hvert fald ind på Aarhus-København til sommer og de to fly skal i fuldt program mellem Billund og Aarhus og København,” slutter han.

Den oprindelige aftale om ATR-flyvningen mellem Billund og København har mere end levet op til forventningerne, og aftalen skal ses i lyset af, at SAS i fremtiden vil bruge produktionsselskaber som Cimber A/S til regionale- og indenrigsruter.