Danskerne finder rejsen på Facebook

star tour facebookTURISME: Flere danskere vælger ferierejser på de sociale medier og danske rejsebureauer bruger i stigende grad især Facebook til at sælge rejser.

Star Tour rundede søndag aften sin ’like’ nummer 200.000 på Facebook, og mange af følgerne bruger de sociale medier til at samle inspiration til den næste rejse.

Og der kan være penge at spare, for det er tit her, selskaberne viser de gode tilbud først. For eksempel giver Star Tour i denne uge halv pris på en rejse til ’følgerne’.

”Derfor fylder vi nu et Facebook-fly, hvor brugerne får mulighed for at spise middag sammen på ferien”, forklarer Nikolai Johnsen, pressechef for Star Tour.

Mange bruger også Facebook som en åben postkasse til at skrive ris og ros. Og en klage bliver taget alvorligt af rejsebureauerne, der har ansatte til at svare og give personlig service. I løbet af ét år har Star Tour modtaget 100.598 beskeder, opslag eller kommentarer fra danske brugere.

Star Tour oplever, at antallet af solgte rejser på sociale medier er steget til det tredobbelte. Det gør Facebook til ét af de vigtigste medier for Star Tour.